نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 06:58

تعداد واحدهای فناور بیجار به 16 مورد افزایش می‌یابد

مدیر جهاد دانشگاهی شهرستان در حال حاضر 8 واحد فناور و 2 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های آموزشی، صنایع غذایی، قطعات خودرو، فیلترسازی، ماشین آلات کشاورزی و انرژی‌های نو در این مجموعه استقرار دارند و 6 شرکت و ایده فناورانه نیز در شرف جذب و پذیرش بوده و فرآیند دانش بنیان شدن را طی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، راحله شریفیان صبح امروز در جلسه‌ای به مناسبت چهل وسومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی که با حضور مسوولان در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسیرهای توسعه کشور، انتقال از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر کارایی و دانش است.

وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در مرکز نوآوری و شکوفایی این نهاد تصریح کرد: در حال حاضر 8 واحد فناور و 2 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های آموزشی، صنایع غذایی، قطعات خودرو، فیلترسازی، ماشین آلات کشاورزی و انرژی‌های نو در این مجموعه استقرار دارند و 6 شرکت و ایده فناورانه نیز در شرف جذب و پذیرش بوده و فرآیند دانش بنیان شدن را طی می‌کنند.

شریفیان با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی شهرستان بیجار از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی به واسطه ارائه خدمات گوناگون در طول بیش از یک دهه فعالیت خود، همواره مورد استقبال عمومی مردم شهرستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی در جهاد دانشگاهی بیجار پررنگ‌تر است، خاطرنشان کرد: از ۱۶ مرداد سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار نفر در قالب دوره‌های آموزشی مهارت‌محور زیرمجموعه دپارتمان‌های پزشکی، علوم انسانی، کامپیوتر، کشاورزی و فرهنگ و هنر در این مرکز آموزش دیده‌اند.

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار با اشاره به همکاری‌های سازنده مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان با این نهاد عنوان کرد: علاوه بر برخورداری مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) از دوره‌های آموزشی و مهارت‌محور، در راستای قرارداد همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد حضرت امام(ره) استان، با هدف هدایت شغلی مددجویان آن نهاد، جهاد دانشگاهی بیجار در طول یکسال و نیم گذشته علاوه بر مشاوره شغلی، موفق به جذب قریب به 70 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای مددجویان و جوانان جویای کار در این شهرستان شده است.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، نقش رسانه را در رشد و توسعه شهرستان حائز اهمیت دانست و گفت: از دیگر خدمات جهاد دانشگاهی فعالیت خبرگزاری ایسنا و ایکنا در شهرستان است که روزانه اخبار شهرستان را در نهایت صحت و دقت مخابره می‌کند.

راه‌اندازی مجدد فعالیت بانک خون بند ناف در بیجار

شریفیان راه‌اندازی مجدد فعالیت بانک خون بند ناف در این شهرستان را از دیگر اقدامات موثر این نهاد دانست و گفت: خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود  در حالی که این خون غنی از سلول‌های بنیادی است که قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر را دارد و در نتیجه بسیاری از بیماری‌ها با سرمنشا خونی را درمان می‌کند.

وی ضمن تشکر از همراهی مسوولان شهرستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان بازوی توانمند در کنار سایر ارگان‌ها باشد، گفت: قطعا دولت با اعتماد به دانش و توان مجموعه جهاد دانشگاهی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار در پایان بر تلاش جهادی این نهاد در سطح شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: این مجموعه با وجود تمام کمبودها و کاستی‌ها همواره تلاش کرده تا با همتی جهادی منشا خدمات باشد چرا که مردمان دیار گروس، مردمانی با فرهنگ و اصالت و لایق بهترین خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431443

مهمترین اخبار ایران و جهان: