نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 10:12

اعتصاب ۱۵۰ شرکت اقتصادی در اراضی اشغالی علیه طرح نتانیاهو

در سایه گسترش اعتراضات در اراضی اشغالی علیه لایحه اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، ده‌ها شرکت اقتصادی در کنار چندین دانشگاه در اراضی اشغالی، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از i۲۴news، انجمن بازرگانان در رژیم صهیونیستی که دربرگیرنده ده‌ها تن از رؤسای شرکت‌های بزرگ در اراضی اشغالی است، اعلام کرد که از امروز دوشنبه، فعالیت‌های خود را در اعتراض به لایحه اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو، متوقف می‌کند.

۱۵۰ شرکت اقتصادی در اراضی اشغالی، در این انجمن عضو هستند. در پایان نشست شبانه اعضای انجمن، تصمیم بر این شد که اعتصاب شرکت‌های مذکور از امروز آغاز شود. اعضای انجمن، از دیگر سندیکاها و اتحادیه‌های اقتصادی در اراضی اشغالی خواستند، به این اقدام انجمن بازرگانان ملحق شوند.

از سوی دیگر، اعضای ادارات چهار دانشگاه تل آویو، قدس، بن گوریون و التخنیون، اعلام کردند که در اعتراض به لایحه جنجالی مذکور، دست به اعتصاب زده‌اند.

«یوئیل نافیه»، یک اقتصاددان ارشد صهیونیست روز گذشته، در گفتگو با یک رسانه عبری با ابراز نگرانی از تشدید ناآرامی در سرزمین‌های اشغالی، پافشاری نخست‌وزیر این رژیم در اصلاح ساختار قضائی را زمینه‌ساز فروپاشی اقتصاد دانست.

وی اضافه کرد، از یک سو، پافشاری نتانیاهو در اصلاح سیستم قضائی و از سویی دیگر، تشدید ناآرامی در شهرهای اشغالی علیه سیاست‌های کابینه، لطمات جبران ناپذیری در آینده نزدیک به سیستم اقتصادی خواهد زد.

این اقتصاددان ارشد صهیونیست افزود: با ادامه ناآرامی‌ها علیه سیاست ناعادلانه حکمرانی کابینه به زودی شاهد تحصن‌های گسترده و اعتصابات فراگیر در بخش خصوصی خواهیم بود.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته اعلام کردند که ۲۰۰ سفیر و دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نسبت به لطمه خوردن جایگاه بین‌المللی صهیونیست‌ها به سبب طرح اصلاحات قضائی ابراز نگرانی کرده و خواستار لغو فوری این طرح شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396743

مهمترین اخبار ایران و جهان: