نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 22:19

راه اندازی و پیشرفت منطقه آزاد قصرشیرین دچار عقب ماندگی است

کرمانشاه- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای توسعه استان، گفت: راه‌اندازی و پیشرفت منطقه آزاد قصرشیرین دچار عقب ماندگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید محمدی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: می‌بایست لیست نیازمندی‌های زیرساختی منطقه آزاد قصرشیرین، میزان خدمات و اعتبار لازم برای تأمین و تجهیز آن در فرصت کوتاهی تهیه و تصویب شود.

وی با بیان اینکه به هر دلیل در راه‌اندازی منطقه آزاد قصرشیرین عقب افتادگی داریم، تصریح کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان برای پیشران منطقه آزاد حمایت کامل داشته باشند تا این منطقه به درآمدزایی و خودکفایی در تأمین هزینه‌ها برسد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری با تاکید بر اهمیت منطقه آزاد قصرشیرین برای توسعه تولید و تجارت در استان، تصریح کرد: پیش از این مناطق آزاد به دروازه واردات در کشور تبدیل شدند، بر اساس هدف گیری و راهبرد دولت سیزدهم این مناطق نقش تولیدی و صادراتی را خواهند داشت که بر این اساس منطقه آزاد قصرشیرین نیز منطقه تولیدی-صادراتی خواهد شد.

محمدی در ادامه با اشاره به دیدار استاندار کرمانشاه و استاندار دیالی عراق موضوع منطقه آزاد سه جانبه ایران، کردی و عربی را یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و گفت: پیرو این مذاکرات و برنامه ریزی پیش از آن استان کرمانشاه حساب ویژه‌ای بر ایجاد این منطقه باز کرده و این هدف گذاری بر اساس افق‌های بلندمدت و حفظ بازارهای صادراتی در منطقه بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422487

مهمترین اخبار ایران و جهان: