نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 15:02

تعطیلی ۲ استخر شنا در شیراز

شیراز- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید نظارت بر فعالیت استخر های فارس و تعطیلی دو استخر در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رضائیان زاده در خصوص این خبر بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در جهت تشدید نظارت‌های بهداشتی بر شرایط استخرهای شنا در شهرستان شیراز، از ۱۸ استخر بازدید و دو استخر شنا به علت تخلفات بهداشتی و کیفیت نامطلوب آب، تعطیل شدند.

او افزود: با توجه به افزایش استفاده شهروندان از استخرهای شنا در فصول گرم سال، برنامه طرح ضربتی بازدید از استخرهای شنای در شهر شیراز برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

رضائیان زاده اضافه کرد: در این بازدیدها آموزش‌های لازم در زمینه حفظ کیفیت آب و شرایط بهداشتی استخرها بر اساس شیوه نامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدیران و کارکنان استخرهای شنا ارائه می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: با توجه به فعالیت استخرها در ساعات عصر و شب، بازرسان با استفاده از دستگاه سنجش پرتابل و در زمان مناسب بازرسی‌های خود را انجام می‌دهند.

رضائیان زاده با بیان اینکه استخرها از لحاظ میزان کلر باقیمانده، PH، کدورت، شرایط میکروبی و شیمیایی و شرایط بهداشتی محیط استخر، ارزیابی می‌شوند، ادامه داد: متصدیان اماکن عمومی به ویژه استخرهای شنا به منظور حفظ سلامت افرادی که از خدمات این اماکن استفاده می‌کنند، باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام فصول به خصوص فصل گرما و توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418143

مهمترین اخبار ایران و جهان: