نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:34

خبرنگاران شهید صارمی را الگوی رفتاری خود قرار بدهند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: خبرنگاران باید شهید صارمی را به عنوان الگوی رفتاری و حرفه‌ای خود قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضا نوری در خطبه اول نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: امام حسین (ع) در یکی از فرازهای خطبه خود می‌فرمایند که ای اهل تقوا از دنیا حذر کنید و از آن فاصله بگیرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: با دو نگرش به دنیا می‌شود نگاه کرد؛ در یکی از آن‌ها دنیا مطلوب ما می‌شود که به خاطر آن از همه چیز می‌گذریم و ذات دنیا برای ما با ارزش است و در آن انجام گناهان توجیه می‌شود که در آن دنیا زشت و کریه می‌شود.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: در نقطه مقابل دنیا وسیله‌ای و ابزاری برای آرامش و آسایش خانواده و خود فرد است و توانایی کمک و دستگیری از افراد مختلف در جامعه و مواسات و… باشیم این نگاه متعالی است.

وی در ادامه افزود: اگر هدف از کسب قدرت و مقام لذت‌های خیالی باشد این خسران است و باید از آن حذر کرد.

حجت الاسلام نوری گفت: اما یک نگرش متعالی وجود دارد که در آن قدرت و دنیا راهی برای گرفتن حق مظلوم و جلوگیری از ظلم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه دوم تصریح کرد: با عنایت به فصل جابه‌جایی مستاجرین توقع می‌رود که مالکین با آن‌ها کنار بیایند.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: با توجه به افزایش اجاره بهای خانه بسیاری از مستاجرین توانایی تمدید قرارداد خود را ندارند و باید از آن منزل جابه‌جا شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید به هم رحم کنیم و صاحب خانه‌ها بهتر است که با جوانان و مستاجرین همراهی کنند.

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: مسئولین امر نیز باید نسبت به افزایش بی‌رویه اجاره بهای خانه بررسی لازم را داشته باشند تا از سختی‌های مستاجرین کاسته شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای هنجارشکنی و تحریم محرم خاطر نشان کرد: ایجاد ناامنی نیز یکی دیگر از برنامه‌ریزی دشمن بود که با تلاش مجموعه‌های امنیتی خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سهم عمده تدین جامعه از محرم و عاشورای حسینی است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: زیارت عاشورا تولی و تبری را در جامعه تبیین و نهادینه می‌کند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: شهدای مدافع حرم نتایج ارزشمندی را برای جامعه اسلامی به جای گذاشتند.

وی گفت: نظام استکباری و داعش و تکفیری در پی تضعیف دین‌داری جامعه بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ناامنی کل منطقه و به تبع آن ایران اسلامی هدف اصلی داعش و گروه‌های تروریستی مورد حمایت استکبار بود که با ایستادگی و مقاومت مدافعین حرم ناکام ماند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت: امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و تعهد بخشی از تکالیف خبرنگاران است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: خبرنگاران باید خبر را به صورت واقعی و بدون کم و کاست مخابره کنند تا در روند تصمیم‌گیری و جمع‌بندی مردم و مسئولین مشکلی اختلالی ایجاد نکند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید مسئولیت پذیر باشند و علاوه بر تزریق امید در جامعه جرأت و جسارت مردم در مواجهه با نظام استکباری را هم تضعیف نکنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به لزوم الگو گرفتن خبرنگاران از شهید صارمی که در راه انجام تکلیف خود جان خود را نیز فدا کرد اظهار داشت: دلدادگی به اهل بیت و نظام اسلامی از جمله خصایص خبرنگاران باید باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425543

مهمترین اخبار ایران و جهان: