نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:33

«شاه مار» در قم به روی صحنه رفت

قم- نمایش «شاه مار» به همت جمعی از هنرمندان قمی و به کارگردانی «مجید علیزاده» به روی صحنه رفت.

مجید علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، از تولید و اجرای نمایش شاه مار به همت جمعی از هنرمندان قمی خبر داد و اظهار کرد: شاه مار برگرفته از عاشقانه‌های نگفته‌ای از درد و دل‌های دختری است که در روزهای سخت، همراه با تلاش و کوشش در مسیر رسیدن به حقیقت و تعالی، عمرش را سپری می‌کند و مسلماً در این سیر دارای فراز و فرود، باید شاهد یعقوب‌های زندگی باشد که چشم انتظار یوسف گم گشته خود هستند.

وی ادامه داد: برای تولید این اثر تقریباً یکسال تمرین انجام شده، که از تمامی اعضای گروه تشکر می‌کنم و در مقابل از خودگذشتگی و تعهدشان به کار سر تعظیم فرو می‌آورم.

این کارگردان جوان قمی به بازیگران و عوامل تولید شاه مار اشاره کرد و گفت: محمد یوسفی‌، مصطفی قربانیان، علیرضا عباسی، محمدجواد زیادی، سید محمدجواد طباطبایی، سمیه زاهدی، فاطمه آخوندیان و نسیبه جواد نیافر در این کار به عنوان بازیگر و نرگس حقی کاشانی به عنوان منشی صحنه کنار ما بودند و همچنین از کمک‌های آقایان ابوذر، مرتضوی، شاهمردی و خانم طرفه سپاسگزاری می‌کنم.

علیزاده با اشاره به اینکه نمایش شاه مار از ۱۹ تا ۳۱ مرداد ماه در سالن مجتمع شهید آوینی در خیابان جمهوری به روی صحنه می‌رود، خاطرنشان کرد: فضای تئاتر امروزه نسبت به قبل سخت‌تر شده در حدی که ما واقعاً به سختی توانستیم کار را به سرانجام برسانیم و بعضی سخت گیری های سلیقه‌ای واقعاً انرژی و انگیزه هنرمند و از بین می‌برد و موجب افت تئاتر می‌شود. به ویژه که ارگان‌ها هم رغبتی برای حمایت از تئاتر ندارند و این بی پولی برای گروه‌های نمایشی مانع بزرگی حساب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم ما علاقه مند به هنر تئاتر هستند، گفت: ولی هزینه تولید نمایش به قدری بالاست که هم گروه‌ها رغبتی برای تولید اثر ندارند و هم مخاطب از دیدن تئاتر خوب محروم می‌شود.

کارگردان شاه مار افزود: امیدوارم نهادهای مربوطه جدیت بیشتری برای حمایت از تئاتر و مهم‌تر از همه همسان دیدن گروه‌ها داشته باشند؛ نه اینکه به یک گروه امکانات کامل و یک گروه امکانات کمتر از حداقلی تعلق بگیرد.
وی در پایان ضمن دعوت از مردم قم برای تماشای این اثر، خاطر نشان کرد: از مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دیگر عزیزانی که ما در تولید این اثر و عرض ارادت به شهدا و خانواده‌های معززشان یاری کردند قدردانی می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441343

مهمترین اخبار ایران و جهان: