نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 08:24

تشدید نظارت‌های بهداشتی در دامپزشکی مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: براساس دستور استاندار مازندران در ستاد مدیریت بحران استانداری و مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان در روزهای تعطیل با توجه به موج ورود مسافران در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآوردهای خام دامی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره‌کل دامپزشکی مازندران، اظهار کرد: براساس دستور استاندار مازندران در ستاد مدیریت بحران استانداری و مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان در روزهای تعطیل با توجه به موج ورود مسافران در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآوردهای خام دامی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این زمینه دامپزشکی تمامی شهرستان‌ها با تشکیل اکیپ نظارت بهداشتی شامل کارشناسان اداره دامپزشکی در مناطق مختلف شهرستان نظارت خود را از مراکز عرضه فرآورده خام دامی در راستای بررسی اجرای دستورالعمل و ضوابط بهداشتی را تشدید کرده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران بیان کرد: نظارت‌های بهداشتی به‌منظور  حفظ امنیت غذایی و بهداشتی عمومی مسافران و آحاد جامعه تشدید شده و دامپزشکی از حالت تعطیل خارج شد

آقاپور کاظمی ادامه داد: طی این مدت  ارائه خدمات، تشدید نظارت‌ها و کنترل بهداشتی در انواع فرآورده‌های خام دامی در مراکز و اماکن تولید، نگهداری و توزیع و عرضه استان ازقبیل کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها، شرکت‌های قطعه‌بندی و بسته‌بندی و شرکت‌های فرآورده‌های گوشتی و کنسروی و اصناف مختلف از قبیل هایپر پروتئینی، قصابی‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز خدمات‌رسان در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: مردم استان می‌توانند گزارش‌ها و شکایت‌های خود را ازطریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی استان مطرح و پیگیری کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424087

مهمترین اخبار ایران و جهان: