نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 09:41

رهایی زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع)می بخشم»

رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان، با تسلیت به مناسبت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش اظهار کرد: به موجب تأکید به مراجع قضائی و سازمان زندان‌های استان سمنان مبنی بر اهتمام جدی در اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار فراهم شد.

وی گفت: تلاش‌های مجدانه صلح یاران، اعضای شعبه سوم اجرای احکام کیفری شاهرود و اعضای شورای حل اختلاف زندان آن شهرستان نتیجه‌بخش بوده و اولیای دم مقتول با صرف‌نظر از حق قصاص، رضایت بی‌قید و شرط و قطعی خویش را اعلام کردند.

رئیس ستاد صبر استان سمنان بیان کرد: در این پرونده محکوم‌علیه از سال ۱۳۹۴ به زندان معرفی شده و تلاش‌های هشت ساله مثمر ثمر بوده و گذشت اولیای دم حاصل شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: بنا به روایات و احادیث، بایستی مصالحه به یک فرهنگ عمومی در بین آحاد جامعه تبدیل شده و از همه معتمدان و افراد صاحب نفوذ در راستای عفو و رأفت اسلامی و حسینی دعوت به عمل می‌آید تا با انجام فعالیت‌های انسان دوستانه، موجبات بازگشت آبرومندانه محکومان به جامعه را فراهم آورند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424143

مهمترین اخبار ایران و جهان: