نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 03:29

انتخابات مظهر اراده ملی/ لزوم پرهیز از طایفه‌گرایی و جناح‌بازی

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه انتخابات نماد مشارکت مردم و مظهر اراده ملی است، گفت: مردم با پرهیز از طایفه‌گرایی و جناح‌بازی، افراد متخصص و شایسته را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی شامگاه چهارشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان، با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی در تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انتخابات نماد مشارکت مردم و مظهر اراده ملی است.

وی با بیان وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم می‌توانند با انتخاب افراد آگاه، دانا، شایسته، کاردان و انقلابی به رشد و توسعه استان کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، داشتن تخصص و سوابق عملی و اجرایی را در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهم عنوان کرد و گفت: همه افرادی که دارای شایستگی و تخصص لازم هستند باید در انتخابات شرکت کنند و میدان را خالی نکنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه با توصیه به هیئت‌های اجرایی در عمل به مر قانون، گفت: ترکیب هیئت‌های اجرایی باید به‌گونه‌ای باشد که افکار عمومی را راضی و قانع کند و شک و شبهه ایجاد نکند.

وی مشارکت، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و رقابت سالم را از راهبردهای مدنظر رهبری عنوان کرد و افزود: همه مردم، داوطلبان و حامیان باید در راستای اتحاد، وحدت و مشارکت حداکثری مردم گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: مردم باید با آگاهی و به‌دوراز طایفه‌گرایی و جناح‌بازی و با شناسایی افراد نخبه در عرصه‌های مختلف در راستای قانون‌گذاری بهتر و امید آفرینی در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس نیز باید از دادن وعده‌های خارج از عرف و وظایف قانونی و غیرمعقول و تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

وی همچنین از انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان خواست از ائمه جمعه تقاضای طرف‌داری از فرد یا جناح خاصی را نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: ائمه جمعه و نمایندگان، ولی‌فقیه حق ورود در هیئت‌های اجرایی و نظارت برای تأیید و یا رد صلاحیت نامزدها را ندارند و باید از هر گونه موضع‌گیری در ارتباط با نامزدها و ستادهای انتخاباتی پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: وظیفه ائمه جمعه و نمایندگان، ولی‌فقیه توصیه مردم به انتخاب افراد اصلح، نخبه، آگاه، انقلابی و استکبارستیز و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434987

مهمترین اخبار ایران و جهان: