نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:51

سمنان؛ استان پیشرو در پرداخت زکات

استاندار سمنان گفت: سمنان در حوزه جمع‌آوری زکات به‌ویژه در روستاها پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای زکات استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: اقدامات خوبی توسط اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در حوزه‌های مختلف از جمله زکات انجام شده است.

وی افزود: دهیاری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی ارتباط بسیار خوبی با کشاورزان داشته و می‌توانند در امر جمع‌آوری زکات در روستاها موفق عمل کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: ضرورت دارد تا از مقوله زکات در راستای خودکفایی، تأمین مسکن و اشتغال جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان سمنان هم گفت: جمع‌آوری مبلغ قابل‌توجهی از زکات واجب در استان امری قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه پاداش بسیار فراوانی برای امر زکات از سوی خداوند متعال در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بر اساس حدیث از ائمه معصومین (ع)، اگر همگان زکات خود را بپردازند، هیچ نیازمندی در جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در صورتی که ما به وظایف خود عمل کنیم،‌ دین اسلام کامل‌ترین دین است، گفت: ارزشمندی جامعه محرومان ما به حدی است که باید با تمام توان در راستای تکریم آن‌ها بکوشیم.

پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434587

مهمترین اخبار ایران و جهان: