نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 03:35

۳ کشته و ۶ مجروح بر اثر تیراندازی در نیوزیلند

پلیس شهر اوکلند می‌گویند تیراندازی یک مرد مسلح در ساختمانی نیمه‌کاره منجر به کشته‌شدن ۳ نفر و جراحت ۶ تن شد که شخص ضارب نیز در بین جان‌باختگان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از وقوع تیراندازی در شهر اوکلند در شمال نیوزیلند، که میزبان مشترک جام جهانی فوتبال زنان است، خبر دادند.

این تیراندازی که ساعاتی پیش از آغاز بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان در اوکلند رخ داده، ۳ کشته شامل شخص ضارب و شش مجروح برجای گذاشت.

«کریس هیپکینز» نخست وزیر نیوزیلند می‌گوید که مسابقات فوتبال طبق برنامه پیش می‌رود و به‌نظر می‌رسد تیراندازی با انگیزه فردی انجام شده و پلیس به دنبال شخص دیگری در رابطه با این حادثه نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هیپکینز طی نشست خبری توضیح داد: «هیچ انگیزه سیاسی یا اعتقادی شناخته‌شده‌ای برای این تیراندازی وجود ندارد، بنابراین هیچ خطری برای امنیت ملی نیز تصور نمی‌شود».

وی تصریح کرد که هیچ تغییری در سطح تهدید امنیتی نیوزلند ایجاد نخواهد شد اما حضور پلیس و نیروهای امنیتی در شهر اوکلند افزایش می‌یابد.

طبق این گزارش، پلیس اوکلند نیز گفت که تیرانداز با استفاده از یک تفنگ شات‌گان دستی در ساختمانی نیمه‌کاره حرکت کرده و پس از رسیدن به طبقات بالایی، خود را در کانال آسانسور محبوس کرد.

به نوشته رویترز، این تیراندازی در نزدیکی محل اسکان چند بازیکن تیم‌های فوتبال زنان رخ داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374287

مهمترین اخبار ایران و جهان: