نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:25

۵۶ قطعه قزل آلای خال قرمز از شکارچیان متخلف در سرعین کشف شد

سرعین- سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: صیادان متخلف در شهرستان سرعین دستگیر و تعداد ۵۶ قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز از آنان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، المیرا فرخی صبح شنبه در جریان بازدید از یگان حفاظت شهرستان سرعین اظهار کرد: در سرعین یگان حفاظت محیط زیست با جدیت در حل فعالیت است و هرگونه تحرک غیرقانونی در حوزه صید و شکار را رصد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حراست از زیستگاه‌های جانوری، حیات وحش و آبزیان در محیط زیست سرعین بدون هیچ گونه مماشاتی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین سه صیاد متخلف صید ماهی قزل آلای خال قرمز را دستگیر کرد.

فرخی گفت: پس از دریافت گزارشی از حامیان محیط زیست مبنی بر صید غیرقانونی قزل آلای خال قرمز در منطقه بلافاصله به همراه مأمور یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در منطقه حاضر شده و سه نفر متخلف شناسایی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین افزود: از متخلفان ۵۶ قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز و همچنین دو حلقه تور صید ماهی، کشف و ضبط و پرونده‌ی متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی به مرجع قضائی ارسال شد.

فرخی با اشاره به افزایش عملیات حفاظتی بیشتر در جهت حفظ این گونه ارزشمند در منطقه افزود: ماهی قزل آلای خال قرمز از خانواده آزاد ماهیان و از گونه‌های حمایت شده و در خطر انقراض بوده که قانونگذار برای صید هر قطعه از این ماهی مبلغ ۶ میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین از شهروندان و حامیان محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه رفتار مبتنی بر تخریب محیط زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1414987

مهمترین اخبار ایران و جهان: