نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 19:58

۱۴۰ واحد صنعتی راکد آذربایجان غربی احیا شد

 ارومیه - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پارسال ۱۴۰ واحد راکد شامل ۸۰ واحد صنعتی، ۲۰ واحد معدنی و همچنین ۴۰ واحد در قالب مزایده‌های معدنی در این استان احیا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید سرتیپی بعدازظهر دوشنبه در آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران آذربایجان غربی افزود: پارسال ۱۴۰ واحد راکد شامل ۸۰ واحد صنعتی، ۲۰ واحد معدنی و همچنین ۴۰ واحد در قالب مزایده‌های معدنی در این استان احیا شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق گزارش مرکز آمار که آماری متقن است، ۲۸۰ فرصت شغلی در قالب سامانه رصد در کشور ایجاد شده است، ادامه داد: از این تعداد، ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجادی و مورد تأکید مرکز آمار، مربوط به این استان بوده است.

سرتیپی اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که ۱۴.۲۸ درصد کل فرصت‌های شغلی احصا و تأیید شده توسط مرکز آمار در کشور طی سال گذشته مربوط به آذربایجان غربی بوده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که در حوزه کمک به بخش تولید در آذربایجان غربی با ابتکار استاندار آذربایجان غربی انجام شد، یکشنبه‌های حمایت از تولید بود که امیدواری بسیاری در بین اصحاب صنعت و معدن استان ایجاد کرده است.

سرتیپی با بیان اینکه بخش تولید هم در کنار حمایت‌های دولتی اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت این بخش و همچنین ارتقای شاخص‌های تولید فراهم کند، گفت: استفاده از فنّاوری روز و کارآمد در بخش تولید که راندمان را به میزان فزاینده‌ای افزایش می‌دهد، از جمله مواردی است که باید لحاظ شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان نمونه‌هایی از ارتقای تکنولوژی تولید در دنیای امروز گفت: در حال حاضر، با ارتقای تکنولوژی، میزان تولید ایجاد شده در فضای بسیار کمتری از فضاهای تولیدی موجود در این استان در دنیا بسیار بیشتر از تولیدات ماست که باید ما نیز به این سمت حرکت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366943

مهمترین اخبار ایران و جهان: