نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 10:59

مرکز درمان زخم با همکاری جهاد دانشگاهی اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل- رئیس انجمن حمایت از بیماران دبابت کشور گفت: برای همکاری در ایجاد مرکز درمان زخم دیابت با جهاددانشگاهی اردبیل اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیدی صبح سه شنبه در نشست با سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی در جهاد دانشگاهی از قبیل گیاهان دارویی، کمک پرستاری اظهار کرد: برای برگزاری دوره‌های تخصصی درمان زخم دیابت با این نهاد انقلابی و علمی آماده همکاری هستیم و این دوره‌ها را تا مرحله اخذ گواهی مهارت و استفاده از تسهیلات وام پشتیبانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی می‌توانیم در زمینه‌های آموزش، پیشگیری، پژوهش و درمان بیماران دیابتی همکاری داشته باشیم.

رئیس انجمن دیابت کشور با تاکید بر اینکه گسترش و توسعه خدمات به بیماران دیابتی جز برنامه‌های اولویت‌دار انجمن است، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مشکل را بیماران دیابتی در زمینه روانی و مقابله با این بیماری را دارند در صورت همکاری با جهاد دانشگاهی می‌توانیم در این زمینه نیز ورود داشته و اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

امیدی ادامه داد: عسل درمانی، سنگ درمانی و نمک درمانی برای بیماران دیابت در حال انجام است که درصدد هستیم این خدمات را در استان اردبیل بومی‌سازی کنیم.

در ادامه این نشست سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز با اشاره به ظرفیت‌های درمانی و سلامت استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش، پیشگیری و بهداشت مقدم بر حوزه درمان است.

حسام رسولی با اعلام اینکه تلاش برای بهبود سبک زندگی مردم در اولویت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است، گفت: در این رابطه بانک خون بند ناف نوزاد دفتر اردبیل که سلول‌های بنیادی حاصل از خون بند ناف همانند سلول‌های بنیادی خون‌ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول‌ها در هنگام جراحت هستند، از خدمات جهاد دانشگاهی است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی اردبیل برای همکاری با انجمن حمایت از بیماران دیابتی در زمینه آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان بیماری خاموش دیابت آمادگی دارد.

رسولی گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی اردبیل در حوزه درمان ناباروری در استان پیشگام هست و تمهیدات برای ورود به حوزه آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان بیماری‌های سرطان و دیابت را در دستور کار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1443143

مهمترین اخبار ایران و جهان: