نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 09:43

برفی که همه چیز را تعطیل کرد، به جز خدمت!

امسال یکی از سال‌ها پر از نگرانی و گفته‌ها و شنیده‌ها در زمینه بارش باران و برف در کشور و زنجان بود چرا که هر چقدر که مردم چشم‌انتظار باران ماندند و از آسمان و ابرهایش خواستند که درب بارش رحمت به روی آنها باز شود، نشد که نشد تا اینکه چهارشنبه 11 بهمن بالاخره این انتظار پایان یافت و با بارش برف، موجی از شادی و نشاط را برای مردم به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امسال یکی از سال‌ها پر از نگرانی و گفته‌ها و شنیده‌ها در زمینه بارش باران و برف در کشور و زنجان بود چرا که هر چقدر که مردم چشم‌انتظار باران ماندند و از آسمان و ابرهایش خواستند که درب بارش رحمت به روی آنها باز شود، نشد که نشد تا اینکه چهارشنبه 11 بهمن بالاخره این انتظار پایان یافت و با بارش برف، موجی از شادی و نشاط را برای مردم به همراه داشت، همین بارش هر چند محدود موجی از شادی مردم را به همراه داشت و موجب شد کودکان و والدین با حضور در فضای شهری و دامنه کوه اقدام به برف‌بازی و ساخت آدم‌برفی کنند.
در این بین برودت هوا به حدی شد که استانداری زنجان تصمیم گرفت روز 12 بهمن ادارات و ارگان‌های خود را به جز دستگاه‌های امدادرسان تعطیل کند تا جلوی افت فشار گاز در استان و کشور گرفته شود.

آماده‌باش هلال‌احمر برای کمک به در راه‌ماندگان
در حالی که بسیاری از شهروندان این روزهای سرد، خانه گرم خود را به‌جای سرمای بیرون انتخاب کرده بودند دستگاه‌های امدادرسان در تلاش و تکاپو برای امدادرسانی و کمک به شهروندان و امدادرسانی به هم استانی‌ها هستند.
حکمت‌اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در ۱۴ پایگاه امداد و نجات بین‌شهری و هشت مرکز پشتیبان در حالت آماده‌باش برای امدادرسانی هستند، اظهار کرد: به دنبال اعلام سازمان هواشناسی در مورد هشدار وقوع کولاک برف و بارش شدید تیم‌های عملیاتی در حالت آماده باش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ پایگاه ثابت و ۲ پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در  محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند، گفت: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

آمادگی برای اسکان در راه ماندگان از گرمخانه ابهر تا قلب امامزاده سید ابراهیم

در این روزها که بارش برف برخی از مسافران را غافلگیر کرده و حتی موجب گرفتار شدن آنها شده است، بسیاری از مجموعه‌ها از جمله شهرداری ابهر و مدیریت اجرایی امامزاده سید ابراهیم (ع) از آمادگی خود برای اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده خبر داده‌اند.
علی قنبری، مدیر اجرایی امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان با اشاره به اینکه با توجه به برودت هوا و بارش برف و یخبندان در راه‌های اصلی و فرعی شمال غربی کشور و استان زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان آمادگی دارد در صورت نیاز و با هماهنگی هلال احمر و عوامل انتظامی، مسافران و زائرانی را که برای عبور از محورهای مواصلاتی زنجان به مشکل برخورد کرده‌اند، اسکان اضطراری دهد، گفت: امامزاده با داشتن پارکینگ وسیع و شبستان سرپوشیده و مجزا برای خانم و آقایان به مساحت بیش از یک‌هزار مترمربع می‌تواند محل مناسبی برای اسکان اضطراری مسافران و زائران باشد و هیئت امنا و خادمین این مکان مقدس در سال‌های گذشته نیز چندبار میزبان میهمانان از سراسر کشور در مواقع برف و سرما بوده‌اند.

 

محورهای ارتباطی و جاده ها باز  و تردد در جریان است
یکی از دستگاه‌هایی که این ایام، روزهای شلوغی را سپری می‌کنند عوامل راهداری است که با افزایش بارش‌ها و برودت هوا کار آنها نیز افزایش پیدا می‌کند تا راه را برای مسافران و افرادی که به‌اجبار دل به جاده زده‌اند باز نگه دارند.
هر چند کولاک موضعی و بارش برف گاهی موجب مسدودشدن راه‌های روستایی به مدت چند ساعت یا حتی چند روز می‌شود اما بیشتر محورهای اصلی و فرعی استان در همه ایام سال و حتی در روزهای سخت زمستان باز بوده و تردد در آن در جریان است.
جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه برای راهداری زمستانی در سال‌‌جاری، ۴۰۰ نیروی راهدار با ۲۵۴ دستگاه ماشین‌آلات راهداری آماده خدمات‌رسانی در طرح راهداری زمستانی امسال هستند، عنوان کرد: ۳۲ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان آماده ارائه خدمات هستند و ۳۰ هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه‌ها انبار شده است.
وی با اشاره به اینکه ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در اولویت قرار دارد تا کسانی که قصد سفر دارند بتوانند سفر بدون خطری داشته باشند، تصریح کرد: تلفن گویای ۱۴۱ هم به‌ صورت شبانه‌روزی پاسخگوی آخرین وضعیت و اطلاعات راه‌ها است و کاربران جاده‌ای که قصد سفر دارند می‌توانند با تماس از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

 

ایمنی شرط تردد است، جاده تحت کنترل پلیس
محمد علی عظیمی رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس اظهار کرد: در این طرح ۱۳۵ گشت محسوس و نامحسوس مسیرهای استان را تحت پوشش دارند.
وی با اشاره به اینکه  در این طرح حضور پلیس به صورت شبانه روزی در سه گردنه «خان چایی، قره آقاج و قلی کندی» به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود، اضافه کرد: پلیس با رانندگان خودروهایی که تجهیزات زمستانی به همراه ندارند برخورد جدی می‌کند.

یک وسیله گرمایشی و دو نکته
در این روزهای سال که برودت هوا موجب افزایش مصرف گاز توسط شهروندان شده است دو موضوع مورد تاکید است که نخست رعایت نکات ایمنی به منظور کاهش حوادث مسمومیت شهروندان با گاز co2 و دیگر استفاده از پوشش مناسب فصل در منازل برای رعایت میزان مصرف و کمک به شرکت گاز برای استمرار خدمت‌رسانی به مردم و هم‌وطنان حتی در دورترین نقطه این مرز و بوم است.
انتهای پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658543

مهمترین اخبار ایران و جهان: