نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 14:19

تسریع در روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان دنا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان دنا تسریع می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، سیدعلی احمدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیگیری و برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات اجرایی آبرسانی به یک هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان دنا در قالب ایستگاه‌های پمپاژ توت نده، بن زرد علیا و سفلی و همچنین سمرون، احمدغریب و گندی زار تسریع می‌یابد.

وی در ادامه به پروژه‌های نیمه تمام بخش پاتاوه اشاره کرد و افزود: برخی پروژه‌ها مانند پمپاژ آب اراضی توت‌نده، سمرون و بن‌زرد که نیمه تمام است باید هر چه سریعتر برای گشایش در زندگی مردم کار آنها انجام شود و تاخیر جایز نیست و در سفر دولت اعتباراتی به بخش پاتاوه اختصاص داده شد که قطعا اولویت های مردم را مد نظر داریم.

احمدزاده تصریح کرد: به محور یاسوج- اصفهان که بخش پاتاوه در این مسیر قرار دارد 475 میلیارد تومان اعتبار برای چهار خطه کردن و دو بانده کردن آن و همچنین 20 میلیارد تومان نصب نیوجرسی صورت گرفته تا حوادث کم شود.

وی با اشاره به اینکه 20 میلیارد تومان روکش آسفالت در این منطقه انجام شد، ادامه داد: در گذشته به منطقه سادات محمودی رفتم و مسیر مشکلاتی داشت و روستاهای این منطقه فاقد گاز بودند که در برنامه کار قرار گرفتند.

احمدزاده با بیان اینکه مشکلات احداث سد خرسان و جابه جایی روستاها را به اطلاع رئیس جمهور رساندیم و مطالبه جدی در این خصوص داریم، خاطرنشان کرد: بیمارستان پاتاوه در سفر وزیر بهداشت کلنگ‌زنی شد و قرار بود 10 میلیارد تومان برای آغاز عملیات احداث این بیمارستان به استان اختصاص داده شود که تاکنون این مهم محقق نشده است اما پیگیر آن هستیم و در هفته گذشته  از معاون درمان وزارت بهداشت آن را مطالبه کردیم، مشکلی در تامین زمین است که از مردم می خواهیم برای رفع معارض کمک کنند.

وی بیان کرد: 200 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر در این منطقه داریم که 95 درصد افتتاحی است و گازرسانی به مناطق منج، دشت بر و سادات محمودی در دستور کار است.
وی بیان کرد: روستاهای توت نده و بنستان مشکل آب دارند که 10 میلیارد تومان اختصاص یافته که آبرسانی شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به تامین نیازهای حوزه آموزشی در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: سه مدرسه در بن زردو و پاتاوه ساخته می‌شود.

وی با اشاره به مشکل تردد خورده‌های شوتی برای مردم پاتاوه گفت: ایستگاه ایست و بازرسی با اعتبار 15 میلیارد تومان در این محور ساخته می‌شود که خطرات شوتی ها کمتر شود و عبور و مرور شوتی‌های سایر استان‌ها در این استان به خصوص مناطق ارتباطی با بنادر آزار دهنده شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1658987

مهمترین اخبار ایران و جهان: