نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 21:14

تجمع انبوه کشاورزان معترض آلمانی در دروازه براندنبورگ برلین

کشاورزان آلمانی که یک هفته است راه‌ها را در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت بسته‌اند، امروز در خیابان منتهی به دروازه براندنبورگ برلین تجمع بزرگی راه‌ انداختند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، کشاورزان سوار بر تراکتور صبح روز دوشنبه از هر گوشه و کنار آلمان، در برلین گرد هم جمع شدند تا به تظاهرات بزرگی بپیوندند که خواستار تجدیدنظر در برنامه‌های افزایش مالیات‌ها است.

حدود 3 هزار تراکتور، 2 هزار کامیون و 10 هزار نفر در خیابان منتهی به دروازه براندنبورگ برلین برای تظاهرات گسترده تجمع کردند. تراکتورها و کامیون‌ها پشت سر هم در امتداد خیابان پارک شده بودند و هزاران کشاورز با وجود سرمای شدیدی هوا صف کشیدند.

از 8 ژانویه این اعتراضات آغاز شد و قرار بود تا به مدت یک هفته یعنی تا امروز 15 ژانویه ادامه داشته باشد. هزاران کشاورز در این یک هفته به برلین و سایر شهرهای بزرگ هجوم آوردند و قصد داشتند با حرکت کُند و دسته‌جمعی به‌صورت کاروانی، بزرگراه‌ها و جاده‌ها را مسدود کنند.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان ماه گذشته برای جبران کسری بودجه چند میلیارد یورویی دولت، یارانه گازوئیل را کاهش داد و معافیت مالیاتی ماشین‌آلات کشاورزی را برداشت؛ حالا این اعتراضات فشار زیادی بر او که برای رفع آشفتگی بودجه و مهار فشار مخالفان خود تلاش می‌کند، وارد کرده است.

البته پلیس عصر یک‌شنبه هشدار داد خیابان منتهی به دروازه براندنبورگ از قبل پر شده و معترضان در مکان‌های جایگزین از جمله کنار استادیوم المپیک در منطقه غربی شارلوتنبورگ تجمع کنند.

کارل ویلهلم کمپنر، کشاورز آلمانی هنگام سوار شدن به اتوبوسی در کلن که به سمت تظاهرات می‌رفت، گفت: «کشاورزان خواهند مُرد... مردم باید بفهمند که اگر یارانه‌ها بازگردانده نشود، مواد غذایی بسیار بیشتری وارد خواهد شد.»

به‌دنبال این تظاهرات و واکنش‌های شدید، برلین با عدم لغو مالیات ترجیحی ماشین‌آلات کشاورزی و به تعویق افتادن کاهش مالیات گازوئیل تا سال 2026 موافقت کرد.

در میان دولت‌مردان آلمانی برای برآوردن خواسته‌های کشاورزان اختلاف وجود دارد. هر کدام از وزرا پیشنهادهایی می‌دهند. وزیر دارایی، کریستین لیندنر از رهبران تظاهرات دعوت کرده تا با هم مذاکره کنند.

اما شولز در یک پادکست ویدیویی مدعی شده دولت به خواسته‌های کشاورزان گوش داده و مصالحه کرده است؛ با این حال، کشاورزان که حمایت صریح مخالفان دولت را دارند، می‌گویند، امتیازات دولت کافی نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639087

مهمترین اخبار ایران و جهان: