نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 04:35

گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با همتایان هلندی و انگلیسی درباره یمن

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتایان هلندی و انگلیسی مدعی شد که حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی غیرقابل قبول بوده و نظام بین‌المللی را بی‌ثبات می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ پنتاگون بامداد یکشنبه اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به‌صورت تلفنی با «کایسا اولونگرن» همتای هلندی و «گرانت شاپس» همتای انگلیسی خود گفتگو کرد.

آستین در این تماس‌ها مدعی شد که حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی غیرقابل قبول بوده و نظام بین‌المللی را بی‌ثبات می‌کند.

به نوشته وبگاه پنتاگون، وزرای دفاع آمریکا و هلند با ادعای اینکه این حملات آزادی ناوبری و کشتیرانی ذیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، گفتند که همچنین تهدیدی برای شهروندان کشورهای مختلف به حساب می‌آیند.

آستین همچنین گفت: «با همتای بریتانیایی خود درباره حملات بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها در دریای سرخ صحبت کردم».

طبق این گزارش، وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «حملات یمنی‌ها در دریای سرخ نشان‌دهنده یک مشکل بزرگ بین‌المللی است که نیاز به اقدام جمعی دارد».

پیش از این،‌ نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه در صورت تداوم محاصره مردم غزه حملات علیه کشتی‌های صهیونیستی تشدید خواهد شد، به آمریکا و شرکای این کشور درباره نظامی‌ کردن دریای سرخ هشدار دادند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621343

مهمترین اخبار ایران و جهان: