نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 20:50

گسترش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در سایه تعامل مسلمانان و مسیحیان در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه مسلمانان و مسیحیان در ایران، زندگی مسالمت آمیزی دارند که این امر می‌تواند زمینه همکاری اقتصادی را گسترش دهد، گفت: این استان برای سرمایه‌گذار‌ی‌های اقتصادی هموطنان ارامنه با توجه به رونق تجارت مازندران با کشورهای همسایه و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم آمادگی دارد. ‎

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سید‌محمود حسینی‌پور امروز در دیدار با اسقف کاتولیک ایران در نور، اظهار کرد: مسلمانان و مسیحیان در ایران، زندگی مسالمت آمیزی دارند که این امر می‌تواند زمینه همکاری اقتصادی را گسترش دهد.

وی با بیان این که، در حال حاضر صادرات مازندران به کشورهای همسایه رونق گرفته است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های ممتاز مازندران آماده همکاری با سرمایه‌گذاران ارامنه در داخل و خارج ایران هستیم.

استاندار مازندران افزود: ارامنه در ایران بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و در طول تاریخ در این خطه زندگی مسالمت آمیزی با مسلمانان داشتند.

حسینی‌پور با بیان این مطلب که موضع اسقف کاتولیک ایران در مورد غزه ستودنی است، ادامه داد: این مهم نشان از آن دارد که ارامنه همانند مسلمانان خواستار صلح و آرامش هستند.

استاندار: مازندران برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی هموطنان ارامنه آمادگی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقلیت‌های دینی و ارامنه با آزادی دینی و اجتماعی در ایران زندگی می‌کنند که این امر یک افتخار برای کشور ما محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه موضع مسیحیان ایران بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی قابل ستایش است، افزود: فرزندان شایسته ایران خواستار صلح و آرامش در کشورهای اسلامی هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم توجه خاصی به ارامنه دارد و در همین راستا دیدارهایی با خانواده‌های ارامنه ایران داشته است.

همزمان با فرا رسیدن سال نو میلادی استاندار مازندران با حضور در شهرستان نور محل اسکان اسقف ارامنه کاتولیک ایران و رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران سرکیس داویدیان سال نو میلادی را به هموطنان مسیحی ایران تبریک گفت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622343

مهمترین اخبار ایران و جهان: