نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 12:59

فتنه 88 را برای نسل جوان بازخوانی کنیم

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین گفت: لازم است عاملان هدف فتنه را بشناسیم و آن روزها را بازخوانی کنیم چراکه دشمن همیشه به دنبال وارونه جلوه دادن مسائل کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی صبح امروز در اجتماعی مردمی گرامیداشت روز بصریت و میثاق امت با ولایت که در میدان شورا برگزار شد، اظهار کرد: ۹ دی روز تجدید عهد و پیمان دوباره با آرمان امام و انقلاب اسلامی است و باید در راستای حفظ و گرامیداشت این روز از تمام توان خود استفاده کنیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین افزود: امام خامنه‌ای این روز را یوم‌الله نامیدند که نشان توجه ویژه ایشان به زنده‌ نگه داشتن این روز دارد و همچنین مردم نیز باید از این حادثه تاریخی درس بگیرند تا تاریخ دوباره تکرار نشود.

وی با تاکید بر این که لازم است این فتنه را بازخوانی کنیم، ابراز کرد: لازم است عاملان هدف فتنه را بشناسیم چراکه دشمن همیشه به دنبال وارونه جلوه دادن مسائل کشور است تا به نوعی کلمات باطل را زیبا جلوه دهد.

وی یکی از اهداف دشمن را جدایی مردم از ولایت دانست و افزود: یکی از اهداف شوم دشمن بعد از انقلاب این است که همیشه به دنبال جدایی ملت و مردم را از نظام و امت است تا آنان را از ولایت جدا کند، اما مردم در سال ۸۸ با حضور به موقع و انقلابی خود این حیله دشمن را نقش بر آب کردند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به نقش مهم پشتیبانی مردم از امام امت تصریح کرد: اگر مردم از امام زمانه خود جدا نمی‌شدند هیچ وقت حادثه کربلا به وقوع نمی‌پیوست و دشمن نیز به دنیال همین نکته است تا مردم را از ولایت و نظام جدا کند و بین آنان جدایی بیندازد.

وی افزود: تاریخچه فتنه ۸۸ به فتنه کوی دانشگاه تهران در سال‌ ۷۸ می‌رسد و در آن زمان دشمن تلاش‌های برای ایجاد کودتا در ایران کرد که به توفیق الهی پیروزی نرسید.

وی صریح کرد: عوامل فتنه دارای سه ویژگی مهم معروفیت و محبوبیت و غرور هستند و افرادی چون موسوی و کروبی از این جمله اند که با ایجاد کودتای مخملی سعی داشتند با سوء استفاده از انتخابات از این وسیله علیه مردم استفاده کنند.

وی ابراز کرد: حاج قاسم نیز دارای دو ویژگی محبوبیت و معروفیت بود اما تواضع داشت و خود را سرباز مردم و ولایت می‌دانست و افراد دیگری چون شهید باهنر نیز مانند حاج قاسم دارای چنین ویژگی‌هایی بودند.

وی در پایان ابراز کرد: این تجمع برای حمایت از مردم مظلوم غزه نیز هست و چراکه با پیروزی حماس در جبهه مقاومت آبرویی برای سران‌غربی و آمریکا باقی نخواهد ماند.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۶/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620543

مهمترین اخبار ایران و جهان: