نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 18:45

بازسازی مسجد منبران جغین در دستور کار هیات امنای مسجد است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان گفت: هیات امنای مسجد منبران جغین برنامه بازسازی این مسجد را در دستور کار داشتند و هم اکنون دستورات لازم برای پیگیری موضوع به اداره اوقاف و امور خیریه داده شده است.

حامد آزادی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان در پاسخ به گزارش تخریب حسینیه ۳۰۰ ساله در رودان اظهار داشت: وجهه تاریخی هر بنایی را میراث فرهنگی و گردشگری مشخص می نماید که در خصوص این بنای هیچ سندی از ثبت تاریخی مسجد منبران جغین در دست نیست.

وی افزود بنای مسجد منبران جغین قدیمی و در معرض تخریب بود که به همین شکل همچنان محل اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله تعزیه نیز بوده است. 

آزادی بیان داشت: برای این مسجد چندی پیش هیات  امنایی تشکیل شده که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هم به تأیید رسیده اند و احکام آنها نیز صادره شده است. 

وی تصریح کرد: هیات امنا، برنامه بازسازی مسجد را با کمک خیرین داشته اند که آنرا هم به اطلاع تمامی نهادها و ادارات مربوطه از جمله بخشداری، فرمانداری، اوقاف و امور خیریه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان رسانده بودند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان اضافه کرد: بنا بر هماهنگی های صورت گرفته عملیات بازسازی مسجد عملا آغاز شده و خیر نیز پای کار آمده تا بنا قدیمی که کاملا فرسوده بود، بازسازی کند تا خیال نمازگزارن و اهالی که همواره در خطر ریزش آن بودند، آسوده شود.

وی خاطر نشان کرد: متولی این مسجد اوقاف و امور خیریه است و قطعا هرگونه تصمیم گیری در قبال آن نیز به این اداره بر می گردد و بر همین اساس هم دستورات لازم به اداره اوقاف شهرستان برای پیگیری این موضوع و اجرای صحیح، اصولی و قانونی بنای مسجد داده شده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656143

مهمترین اخبار ایران و جهان: