نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 11:20

5603 واحد نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی در مرحله اتمام ساخت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تعداد ساختمان هایی که به مرحله انجام فونداسیون رسیده است را در استان ۶ هزار و ۳۸۴ واحد عنوان کرد و گفت: ۵ هزار و ۶۰۳ متقاضی اسکلت ساخت خود را نیز به اتمام رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری ویژه دهه فجر اظهارداشت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، مدیریت ساخت ۴ میلیون مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به این نهاد سپرده شد.

وی تعداد متقاضیانی که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی برای بهره مندی از نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند را ۵۹ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۱ متقاضی تأیید نهایی شدند.

وی از پرداخت ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه توسط ۱۵ هزار و ۲۶۱ در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون طی مراحل قرعه‌کشی به ۱۵ هزار و ۹۱۷ متقاضی زمین داده شده و ۱۴ هزار و ۴۷۵ متقاضی هم پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه تعداد ساختمان هایی که به مرحله انجام فونداسیون رسیده است را ۶ هزار و ۳۸۴ واحد عنوان کرد و گفت: ۵ هزار و ۶۰۳ متقاضی اسکلت ساخت خود را نیز به اتمام رسانده‌اند.

 تنها، با بیان اینکه پرداخت اقساط سه ماهه یکی از مشکلات متقاضیان در بیرجند بود که امکان واریز وجه را نداشتند افزود: در این راستا روستاهای شکرآب، دستگرد، بجد و مهدی‌آباد را در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652943

مهمترین اخبار ایران و جهان: