نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 16:01

رفع تصرف 3 هکتار از اراضی کشاورزی در گرمسار

رئیس کل دادگستری استان سمنان از رفع تصرف و تغییر کاربری سه هکتار از اراضی کشاورزی در گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با تأکید بر اینکه اجرای به‌موقع احکام قضائی به‌ویژه در حوزه منابع طبیعی و اراضی از موضوعات مهم تکلیف‌شده به مسؤولان قضائی استان است، اظهار کرد: در همین راستا، تغییر کاربری سه هکتار از اراضی گرمسار و اضافه شدن آن به بافت کشاورزی این شهر اتفاق افتاد.

وی گفت: قانون‌گذار حفظ کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها و همچنین تداوم و بهره‌وری با تغییر کاربری آن اراضی در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها را جز در موارد ضروری ممنوع دانسته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: همه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌ها که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه به تغییر کاربری اقدام کنند، علاوه بر قلع‌وقمع بنا، به پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار جرم به مجازات حبس برای مجرم محکوم می‌شوند.

عبداللهی با اشاره به تکلیف مورد مطالبه از مسؤولان قضائی استان سمنان گفت: با ورود قانونی دستگاه قضائی شهرستان گرمسار، 12 مورد از بناهای غیرمجاز در اجرای حکم ماده 3 قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی تخریب شد.

وی بیان کرد: همچنین پنج مورد دیگر از تغییر کاربری‌های غیرقانونی در اجرای تبصره 2 ماده 10 این قانون انجام و سه هکتار اراضی به بافت کشاورزی این شهرستان اضافه شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630987

مهمترین اخبار ایران و جهان: