نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 12:54

بندرامیر کالای متروکه ندارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بنادر نقشی در ماندن کالاها ندارند، گفت: ما متولی تخلیه و بارگیری هستیم و تعیین تکلیف کالاها با دیگر نهادها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۶ تفاهم‌نامه با ۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان امضا شد که منجر به قراداد می‌شود و باید پروتکل‌های برنامه‌ ریزی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ قرارداد خارجی در احداث محوطه ترمینال کانتینری و احداث پایانه لجستیک غلات در دستور کار قرار دارد، افزود: احداث مخازن با کاله، احداث مخازن روغن خوراکی و دو قرارداد کارخانه تصفیه روغن و تولید نشاسته و آرد گندم جز قراردادهای داخلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد بیان کرد: در ۳۰ ماهه دولت مردمی رئیسی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری بود که تحقق پروژه‌ها از نظر کسب درآمد و توسعه  اقتصاد برای منطقه حائز اهمیت است.

موسی‌پور با اعلام اینکه در بخش عمرانی ۵۰ پروژه همزمان در حال انجام است، اضافه کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که ۹۳ درصد جذب شد و اغلب پروژه‌ها به جمع بندی رسید.

* ظرفیت تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد به ۸ میلیون تن در سال رسید

وی با اشاره به اینکه رتبه نخست از نظر بالابودن پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها داریم، تصریح کرد: باید ظرفیت عملیاتی باید به ۱۰ میلیون تن برسد که ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت ما اضافه شد و ظرفیت بندر از ۷.۵ میلیون تن به ۸ میلیون تن  در سال رسید.

* کالای متروکه در بندر نداریم و تعیین تکلیف شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکا متروکه شدن کالا و ماندگاری کالا در بندرامیرآباد وجود دارد و ما نقشی نداریم، اظهار کرد: اما متولی تخلیه و بارگیری هستیم و تلاش داریم اتفاق نیفتد که با همکاری دستگاه قضایی و هم اکنون چیزی به عنوان کالای متروکه در بندر نداریم.

موسی‌پور یادآور شد: برای اولین بار دستگاه رادار دانش بنیان داخلی نصب و راه اندازی شد و طراحی و ساخت دسته موتور رانش لایروبی به دست متخصصان داخلی شکل گرفت.

* بندرامیرآباد همچنان سبز است

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ به‌عنوان بندر سبز  معرفی شدیم، افزود: در  راستای حفظ محیط زیست، پلنگان و میانکاله به وظیفه خود عمل کردیم و امسال ۵۰ هزار نهال توسط تمامی شرکت‌ها در حریم پیرامونی کاشته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام اینکه بندرامیرآباد همچنان سبز است، گفت: گواهینامه فنی موتورخانه از سازمان استاندارد گرفتیم و امسال استاندار کاهش مصرف انرژی را اخذ کردیم.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666943

مهمترین اخبار ایران و جهان: