نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:12

انبارهای چهارمحال و بختیاری پُر است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: ذخیره‌سازی گندم، برنج و شکر برای ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان انجام شده است و هیچ کمبودی برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یزدان یگانگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: ذخیره‌سازی گندم، برنج و شکر برای ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان انجام شده است و هیچ کمبودی برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۲ هزار و ۶۰۰ تن شکر، ۲ هزار تن برنج نوع هندی، پاکستانی و تایلندی و ۳۴ هزار تن گندم ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: سرانه ماهیانه مصرفی گندم نوع یک به صورت ماهیانه در چهارمحال و بختیاری ۸ هزار و ۶۰۰ تن و گندم نوع ۲، ۱۷ هزار تن است که نان نوع یک با قیمت ۶۵۰ تومان و نان نوع ۲ با قیمت ۸۵۰ تومان در نانوایی‌ها به فروش می‌رسد.

یگانگی اضافه کرد: با توجه به نظرات سازمان غذا و دارو برای مصرف نان کامل، سبوس‌گیری گندم زیر هفت درصد در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است که رنگ این نان تیره‌تر است.

وی بیان کرد: باید ذائقه مردم به سمت مصرف نان کامل تغییر کند زیرا این نوع نان دارای فیبر، آهن و ویتامین‌های گروه ب است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654543

مهمترین اخبار ایران و جهان: