نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 09:52

اختتامیه «جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین» در قم برگزار شد

مراسم اختتامیه «نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان، همراه با تقدیر از برگزیدگان جشنواره در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیرعلی عموزاده در این مراسم در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره پس از یک توقف طولانی با همکاری انجمن سینمای جوانان به همت دولت در راستای ترویج فرهنگ نماز و نیایش احیاشده است.

وی  با تأکید براینکه جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از ظرفیت‌های ویژه قم در روایت مبانی دینی با زبان هنر است، گفت:  این جشنواره از سال ۱۳۸۳ در شهر قم طرح‌ریزی و پایه‌گذاری شده است و از اولین دوره این جشنواره، هر ۲ سال یک‌بار برگزار شده است و تاکنون هشت دوره آن برگزار شده و اکنون در ایستگاه نهم هستیم.

وی اضافه کرد: این جشنواره یکی از اتفاقات مهم سینمایی شهر قم و سینمای کوتاه ایران است چراکه جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین ضمن اینکه یک جشنواره سینمایی مستقل است، رویدادی معنوی و مناسب با فضای شهر قم نیز است و حضور فیلم‌سازان در سه رشته عکس، فیلم‌نامه و فیلم کوتاه از سراسر کشور به‌واسطه این جشنواره در شهر قم فرصتی مناسب برای هنرمندان قمی به‌حساب می‌آید.

مهدی آذر پندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران 

* جشنواره نماز و نیایش یک سرمایه ارزشمند است

مهدی آذر پندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت حادثه تلخ کرمان در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امیدواریم به‌زودی پاسخ سختی به عوامل این حادثه خونین داده شود تا بخشی از این داغ سنگین التیام پیدا کند.

وی بیان کرد: انجمن سینمای جوانان به‌ظاهر در هیچ‌یک از مأموریت‌هایی که به آن ابلاغ‌شده است قرار نبود در هیچ جشنواره‌ای با موضوع نماز برگزار کند که این جشنواره حالت رفع تکلیف و گزارش کار پیدا کند اگر این جشنواره برگزار نمی‌شد شاید کسی پیگیر این موضوع نمی‌شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان افزود: رسیدن این جشنواره با تمام فرازوفرودهایی که داشته به دوره نهم یک اتفاق بسیار مهم است و این رخداد به دلیل پایمردی انجمن سینمای جوانان و وزارت ارشاد در موضوع نماز و برگزاری جشنواره دینی حکایت دارد درحالی‌که بسیاری از سازمان‌های دیگر بودند که به‌صورت مستقیم چنین مسئولیتی داشتند اما بسیاری از این جشنواره‌ها در همان ابتدا دیگر ادامه نیافتند.

وی بابیان اینکه باید قدردان جشنواره‌ای بود که با موضوع خاص دینی از دهه 70 تاکنون توانسته به حیات خود ادامه دهد و امیدواریم این جشنواره ادامه پیدا کند و درزمانی که عمر این جشنواره دورقمی شود این سرمایه ارزشمند بیش‌ازپیش قابل‌ستایش است.

آذرپندار اضافه کرد: این جشنواره‌ها با توجه به وضعیت بد اقتصادی به‌سختی برگزار می‌شود و در این راستا از تمامی کسانی که در قم به دنبال برگزاری این جشنواره هستند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این جشنواره به سینمای دینی ما کمک شایانی داشته باشد.

خاطرنشان می‌شود در پایان از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628143

مهمترین اخبار ایران و جهان: