نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 14:11

کاهش دمای استان در ۲ روز آینده

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از کاهش دمای استان در دو روز آینده خبر داد و گفت: وزش باد، مه‌آلودگی و کاهش دید از پدیده‌های جوی استان هستند.

محمدرضا رحمن‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، هوای استان امروز قسمتی ابری خواهد بود، اظهار کرد: این وضعیت از بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد و از شب با بارش‌های پراکنده همراه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: طی فردا  آسمان استان غالبا ابری خواهد بود که با بارش‌های باران و برف همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این شرایط در جاده‌های کوهستانی احتمالا با مه آلودگی و کاهش دید نیز همراه می‌شود، تصریح کرد: وزش باد که گاهی به حد نسبتا شدید نیز می‌رسد در برخی نقاط به‌ویژه نواحی مرتفع ممکن است سبب کولاک برف شود.
 
رحمن‌نیا با بیان اینکه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 49 در این خصوص صادر شده است، ادامه داد: همچنین دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه بطور محسوسی کاهش می‌یابد.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که خدابنده(قیدار) با 5- درجه سلسیوس سردترین و چورزق با 20.6 درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627443

مهمترین اخبار ایران و جهان: