نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 10:36

آمار ریز و درشت آتش‌نشانی گچساران از مرگ 20 نفر در حوادث تا 55 مورد آتش‌سوزی منازل

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دوگنبدان گفت: در ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۵۹۷ مورد مأموریت توسط ایستگاه های آتش نشانی یک و دو  این شهرستان انجام شده است.

عقیل طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ایستگاه های آتش‌نشانی شماره یک و دو این شهرستان ماموریت های متعددی را انجام داده اند.

وی عنوان کرد: در ۱۰ ماهه امسال یکهزار و ۵۹۷ مورد مأموریت توسط ایستگاه های آتش نشانی یک و دو گچساران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دوگنبدان تصریح کرد: از این تعداد مأموریت انجام شده ۹۷۴ مورد به آتش سوزی اختصاص یافته است.

وی گفت: مهمترین آنها اعم از مزارع، مراتع ۱۵۲ مورد، ۵۵ مورد منازل شخصی ، ۲۰ مورد اماکن تجاری، خودرو و موتور سیکلت ۴۱ مورد، پارک و فضای سبز ۱۰۱ مورد، منابع طبیعی ۷۳ فقره بوده است.

طیبی عنوان کرد: آتش سوزی متفرقه ۴۸۴ فقره، انبار ضایعات نیز ۲ فقره و انتقال پایه برق ۸ فقره از مأموریت های صورت گرفته در گچساران است.

وی با اشاره به ماموریت های بخش امداد و نجات توسط آتش نشانی های گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه ۵۶ فقره تصادفات جاده ای، ۴۳ فقره حوادث آسانسوری، ۲۱ فقره حوادث انگشتری، محبوس شدن در اماکن ۸۹ مورد، امداد و نجات متفرقه ۷۱ مورد، حوادث جاده ای ۲ فقره و حوادث آبی- غواصی نیز ۴ فقره در این شهرستان توسط ایستگاه های آتش نشانی گچساران انجام شده است.

طیبی اظهار کرد:در ۱۰ ماهه سالجاری ۲۶ نفر در حوادث حریق رخ داده در گچساران مصدوم شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دوگنبدان خاطرنشان کرد: که از این تعداد ۱۹ نفر مرد، ۳ نفر زن و ۳ نفر آتش نشان بوده است.

طیبی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه ۲۰ نفر در حوادث رخ داده گچساران فوت کردند که از این تعداد ۱۶ نفر مرد و مابقی زن بودند.

وی افزود: در همین مدت زمان عنوان شده ۷۰ نفر در حوادث امداد و نجات گچساران مصدوم شدند که از این تعداد ۴۱ نفر مرد و ۲۹ نفر زن بودند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دوگنبدان اظهار کرد: به شهروندان توصیه می شود حتما در منزل و یا محل کار و خودروهای خود کپسول های اطفای حریق آتش نشانی را تهیه کنند و هنگام خروج از منزل شیر اصلی گاز را ببندند.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669743

مهمترین اخبار ایران و جهان: