نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 09:50

مشارکت ۳۰۰ هزار نفری در پویش ملی سلامت نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مشارکت بیش از ۳۰۰ هزار نفری افراد ۱۸ سال و بالاتر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در غربالگری دیابت و فشار خون در قالب پویش ملی سلامت خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: دراین پویش ۱۸ هزار و ۷۴۴ نفر در مرحله پیش دیابت، ۵۴ هزار و ۸۰۰ نفر در مرحله پیش فشار خون، ۳ هزار ۱۰۶ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۲ هزار و ۴۸۴ نفر مشکوک به دیابت تشخیص داده شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: امروزه بیماری‌های غیرواگیر شیوع بسیاری پیدا کرده و به عامل اصلی معلولیت و مرگ زودرس افراد تبدیل شده که بار اقتصادی زیادی را به کشورها تحمیل می‌کند، در حالی که بخش اعظم این بیماری‌ها قابل پیشگیری است.

وی با تاکید بر این موضوع که با شناسایی و کنترل این بیماری‌ها می‌توان از عوارض بیماری پیشگیری کرده و هزینه‌های اقتصادی در بخش درمان را کاهش داد، ابراز کرد: پویش ملی سلامت یکی از راهکارهای عملیاتی است که با هدف پیشگیری، شناسایی، مراقبت و کنترل ۲ بیماری غیرواگیر شایع یعنی فشارخون بالا و دیابت همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور حال اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623787

مهمترین اخبار ایران و جهان: