نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 11:48

آغاز بروزرسانی آمار جمعیت دامی استان بوشهر

مدیر امور دام استان بوشهر از آغاز بروزرسانی آمار جمعیت دامی در این استان خبر داد.

حمیدرضا جهان‌بخش مدیر امور دام استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: باتوجه به اهمیت آمار واقعی دام موجود در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر، جهت برنامه‌ریزی و تصمیمات لازم در زمینه‌های بهره‌وری و تولید، اصلاح نژاد و خدمت‌رسانی به بهره‌برداران بخش دام نسبت به پتانسل موجود در مناطق مختلف، مرکز اصلاح نژاد دام کشور زیرمجموعه " آمار جمعیت دام" در سامانه اصلاح نژاد دام ایجاده کرده و در این راستا این مدیریت نسبت به بروزرسانی آمار و ثبت داده‌ها در سامانه مذکور اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این آمار بایستی به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی و در سامانه ثبت شود، در راستای تحقق اهداف مورد نظر انتظار می‌رود کارشناسان امور دام مدیریت جهادکشاوری شهرستان‌ها در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

جهان‌بخش ابراز داشت: خدمات شترداری در استان بوشهر باتوجه به اعتبارات تخصیص یافته در قالب طرح بهبود افزایش تولیدات دام و طیور و توسعه خدمات دامپروری در سال ۱۴۰۱، در راستای اجرای پروژه خدمات شترداری مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیون ریال برای ساخت چهار باب آبشخور در شهرستان‌های بوشهر، دشتی، دیر و دشتستان تخصیص اعتبار داده شد. 

 مدیر امور دام استان بوشهر گفت: هدف از اجرای این پروژه، افزایش تولید گوشت قرمز، تأمین و بهبود کیفیت آب مصرفی در صنعت پرورش شتر استان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622743

مهمترین اخبار ایران و جهان: