نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 00:03

۱۰ هنرستان در خراسان‌شمالی ساخته می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی گفت: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری و با همکاری صنایع استان ۱۰ هنرستان جهت مهارت آموزی به تناسب شهرستان‌ها احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی عصر امروز در جلسه بررسی ساخت و احداث هنرستان‌های سطح استان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهارکرد: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری و با همکاری صنایع استان ۱۰ هنرستان جهت مهارت آموزی به تناسب شهرستان‌ها احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار ایفا می‌کند، گفت: یکی از موضوعات مهم که در برنامه ششم و هفتم تاکید شده افزایش توسعه متوازن بوده و در همین راستا هدایت دانش آموزان برای توسعه متوازن به سمت مهارت آموزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین هنرستان‌های مورد نیاز استان در حوزه صنعت است، افزود: تربیت نیروی کار ماهر از دغدغه‌های صنایع استان است و اگر نیرو در مراکز آموزشی ویژه صنایع تربیت شود، سیکل بروکراسی فاقد بهره‌وری از بین خواهد رفت.

رشیدی در خصوص تامین زمین برای ساخت هنرستان‌ها تصریح کرد: تامین زمین برای ساخت هنرستان‌ها به تناسب و مقدار نیاز شهرستان‌ها  با آموزش‌وپرورش بوده و تهیه نقشه با سازمان نوسازی مدارس است که با اعلام آمادگی صنایع مقرر شد طی هفته آینده تامین زمین و نقشه در شهرستان‌های استان تعیین تکلیف گردد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623587

مهمترین اخبار ایران و جهان: