نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 10:19

پیشگیری مقدم بر پاسخ به بحران

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: پاسخ به بحران امری قانونی، الزامی و واجب است و تلاش کردیم پیشگیری را بر پاسخ به بحران مقدم کنیم.

نعمت‌الله حاجی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: رویداد بزرگ ملی بحران برای دومین سال متوالی با حضور استان‌های مختلف کشور و سفارتخانه‌ها در دی‌ماه امسال در مصلی تهران بصورت بین‌المللی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این رویداد ۱۰ دستگاه اجرایی، ۹ شرکت دانش‌بنیان با ۵۵۰ اثر نقاشی و انشاء دانش‌آموزی، دو هزار عکس و کلیپ، ۲۶۰ مسابقه پیامکی، حضور ۷۸ نفر در کارگاه آموزشی از استان گلستان حضور داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان‌کرد: در این رویداد بزرگ، چهار پایان‌نامه توسط دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده معماری و شهرسازی در رشته بازسازی پس از سوانح در حوزه بحران ارائه شد.

وی ادامه داد: پاسخ به بحران امری قانونی، الزامی و واجب است و تلاش ما این است تا عقب‌تر از بحران بوده و بتوانیم پیشگیری را بر پاسخ به بحران مقدم بدانیم و براین اساس از ظرفیت مهدکودک‌ها و مدارس استفاده کردیم.

حاجی‌زاده گفت: برهمین اساس ۵۵۰ اثر کودکان و دانش‌آموزان بصورت نقاشی و انشاء‌نویسی و مقاله در این رویداد شرکت کرد و به نوعی در خانواده و فرزندان دغدغه مباحث بحران و چگونگی اقدام در این زمان شکل گرفت.

وی بیان کرد: ایجاد وفاق، همدلی و ارتقاء حس همدلی و هم‌افزایی در مسائل مرتبط با بحران هدف غایی سازمان مدیریت بحران است و تلاش کردیم تا در این رویداد بزرگ، وفاق و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی را در زمان مدیریت بحران به نمایش بگذاریم.

وی ابرازکرد: دومین رویداد ملی بحران در بخش‌های نمایشگاهی، کنفرانس علمی، ارائه مقاله،شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش‌های کارگاه آموزشی، بخش‌های فرهنگی و هنری، مانور و غیره برگزار شد و گلستان رتبه برتر کشور را کسب کرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645387

مهمترین اخبار ایران و جهان: