نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 17:14

راهپیمایی اربعین بزرگترین حرکت در دفاع از مظلومیت و آزادگی است

کرمان- امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین بزرگترین حرکت در دفاع از مظلومیت و آزادگی است، گفت: حضور گسترده در راهپیمایی اربعین برای دشمن یاس آور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین بزرگترین حرکت در دفاع از مظلومیت و آزادگی است، گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر در این همایش عظیم جهانی حضور داشتند که سهم مردم ایران بیش از چهار میلیون نفر بود.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: اینها برای دشمن یاس آور است و کوچک‌ترین انعکاس را از این حرکت بزرگ و بزرگترین رخداد جهان اسلام در رسانه‌هایشان انعکاس نمی‌دهند.

وی با اشاره به توجه پیغمبر به توده‌های مردمی گفت: پیامبر خود از متن جامعه بلند شده و چند ویژگی دارد که ستودنی است، به شدت دلسوز شماست و به درد و رنج شما توجه دارد، شدت علاقه پیغمبر تا آنجایی است که می‌خواهد توده‌های مردم پیشرفت کنند و پناهگاهش جز خدا کسی نیست.

حجت السلام علیدادی سلیمانی با اشاره به قیام امام حسین (ع) بیان کرد: وی در مرحله اول خواص مردم و در مرحله دوم با توده‌های مردم بود و تنها هدفش افزایش آگاهی سیاسی مردم بوده است.

وی خطاب به نمازگزاران و مردم گفت: حاکمان و جریانات حاکم بر جامعه را بشناسید، هوشیار باشید از سنت پیغمبر غافل نشوید، خط انبیا به خدا و کتاب نورانی و سنت پیغمبر بهترین راهبر شما است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490143

مهمترین اخبار ایران و جهان: