نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 22:13

جلسه رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرماندهان امنیتی در کرکوک

در پی تنشهای امنیتی که اخیرا در استان کرکوک رخ داد، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق هم وارد این استان شد شد و برای بررسی وضعیت آن، با فرماندهان امنیتی نشست برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عراق بعد از ظهر امروز پنجشنبه از ارسال تجهیزات نظامی جدید توسط نیروهای پلیس دولت مرکزی این کشور به استان کرکوک خبر دادند.

رئیس پلیس این استان هم گفت که وضعیت در شهر کرکوک آرام بوده و به صورت کامل تحت کنترل است. وی به ساکنان این استان اطمینان داد که هیچ چیز نخواهد توانست امنیت این شهر را بر هم بزند.

به گزارش شبکه خبری العهد، امروز برخی از صفحات مجازی فراخوانهایی برای برگزاری تظاهرات در کرکوک داده بودند. در واکنش به این مسئله، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق هم وارد کرکوک شد و برای بررسی وضعیت این استان، با فرماندهان امنیتی نشست برگزار کرد.

استان کرکوک اخیرا شاهد تنش‌های امنیتی بی‌سابقه‌ای از سال ۲۰۱۷ به بعد بود. افراد مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی به سوی معترضان به قطع جاده ارتباطی کرکوک - اربیل کردند. امری که به اعلام پلیس کرکوک به کشته شدن  چهار نفر و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر منجر شد.

از سال ۲۰۱۷ و پس از برگزاری همه‌پرسی ناکام برای جدایی منطقه کردستان عراق، نیروهای ارتش عراق وارد کرکوک که منطقه مورد مناقشه میان بغداد و اربیل است، شده‌اند و کنترل شهر را از دست نیروهای پیشمرگه خارج کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489343

مهمترین اخبار ایران و جهان: