نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 08:49

راه اندازی بزرگ ترین درمانگاه سطح ۲ در جاده نجف-کربلا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح خدمات درمانگاه این دانشگاه در جاده نجف - کربلا، واقع در عمود ۱۰۹۲ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مشکی، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین درمانگاه سطح ۲ دانشگاه در جاده نجف - کربلا مستقر در عمود ۱۰۹۲ برای نخستین‌بار راه اندازی شده است، افزود: این مجموعه در دو بخش درمانگاه مردان و زنان به صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌دهد و تقریباً روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر در این درمانگاه ویزیت شده و تحت درمان سرپایی قرار می‌گیرند. همچنین بیمارانی که نیاز به درمان تخصصی‌تر دارند به مرکز درمانی سطح ۳ یا بیمارستان امام حسین (ع) کربلا منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون به ۱۴ هزار نفر در این درمانگاه خدمات درمانی ارائه شده است و به طور کلی با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا، تعداد بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند رو به افزایش است و همچنین هرچه به روز اربعین نزدیک‌تر می‌شویم تعداد زائرین افزایش می‌یابند.

مشکی گفت: تقریباً ۱۰۰ بیمار ارجاعی به مراکز درمانی برای انجام خدمات درمانی تخصصی‌تر ثبت شده است که این بیماران به سرعت با آمبولانسی که به صورت ۲۴ ساعته در مرکز مستقر است به بیمارستان ارجاع شدند.

وی افزود: در طول روز بیماران خاص زیادی به ما مراجعه می‌کنند. یکی از این موارد کودکی بود که دچار تشنج شده و اگر به موقع اقدامی برای او انجام نمی‌شد ممکن بود جان او به خطر می‌افتاد که با تلاش تیم درمانی اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران سریعاً اقدامات اولیه برای این کودک انجام شد و برای درمان تکمیلی به بیمارستان انتقال یافت.

مشکی به وقوع حادثه تصادف رانندگی در نزدیکی موکب درمانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این حادثه تصادف بیش از ۱۵ نفر دچار آسیب جدی شدند که به درمانگاه منتقل شده و پس از انجام کارهای اولیه و تریاژ؛ به بیمارستان منتقل شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487543

مهمترین اخبار ایران و جهان: