نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 20:57

بازگشت تسلیحات هسته‌ای آمریکا به‌انگلیس را تشدید تنش می‌دانیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز هشدار داد: موضوع بازگشت تسلیحات هسته‌ای آمریکا به‌انگلیس را تشدید تنش‌ها تلقی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: بازگشت تسلیحات هسته ای آمریکا به انگلیس گامی در راستای تشدید تنش تلقی می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط اعلام کرد که مسکو بازگشت احتمالی تسلیحات هسته‌ای واشنگتن به بریتانیا را گامی به سوی تشدید تنش ها تلقی خواهد کرد.

«ماریا زاخارووا» در یک نشست خبری در این باره گفت: اگر این اقدام اجرایی شود، ما آن را به عنوان یک تشدید تنش تلقی خواهیم کرد. دقیقاً یک گام تشدید کننده در جهت مخالف حل و فصل موضوع فوری خروج همه سلاح های هسته ای ایالات متحده از کشورهای اروپایی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این رسانه ها با استناد به گزارش مجمع دانشمندان آمریکایی اعلام کرده بودند که تحلیل پیش نویس بودجه نیروی هوایی آمریکا نشان می دهد که نیروی هوایی این کشور ممکن است تسلیحات هسته‌ ای خود را به انگلیس بازگرداند.

در همین رابطه، این فدراسیون اضافه کرد که تصمیم برای استقرار زرادخانه های هسته‌ ای در انگلیس هنوز در واشنگتن اتخاذ نشده است. سلاح های هسته‌ای تاکتیکی ایالات متحده از سال ۱۹۵۴ تا ۲۰۰۸ در انگلیس مستقر هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487143

مهمترین اخبار ایران و جهان: