نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 17:44

استقرار مشاور سلامت در مساجد

وزیر بهداشت، از استقرار مشاور سلامت در مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در جمع نمازگزاران مسجد حضرت سید الشهدا (ع) در منطقه ۱۲، خواستار استقرار یک مشاور سلامت در هر یک از مساجد کشور شد و گفت: استقرار مشاوران سلامت در مساجد در چارچوب سیاست اولویت پیشگیری بر درمان صورت می‌گیرد تا مساجد در کنار اقامه فرایض و شعائر اسلامی، همچون یک مرکز سلامت به ارتقای سلامت جسم و روح مردم کمک کنند.

وی افزود: باید وضعیت کنونی شاخص‌های سلامت کشور و دستاوردهای آن با آنچه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم، مقایسه شده و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران که همان پیشرفت‌های علمی آن است، به طور دقیق تبیین شود.

وزیر بهداشت، به انجام عمل‌های جراحی پیچیده و بسیار دشوار با ظرافت خاص توسط دانشمندان و پزشکان کشور اشاره کرد و یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم برای بسیاری از درمان‌های کوچک و ساده به خارج از کشور اعزام می‌شدند؛ اما در حال حاضر همه نیازهای بهداشتی و درمانی مردم شریف ایران در داخل کشور تأمین می‌شود که به این توانمندی افتخار می‌کنیم و از بابت آن خدا را شکر می‌گوئیم.

به گفته عین اللهی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از شاخص‌های سلامت همچون امید به زندگی، کاهش مرگ و میر نوزادان و مرگ و میر مادران به طور چشمگیری بهبود یافته و از آن جمله بیماری‌های واگیر کشور کنترل شده است.

وی یادآور شد: پیشرفت‌های عظیم و ارتقای شاخص‌های سلامت کشورمان در شرایطی صورت گرفته که در طول ۴۴ سال از دوران انقلاب اسلامی دشمنان همواره تلاش داشته اند با جنگ و تحریم مانع این پیشرفت‌ها شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ایران اسلامی در رشته‌های پیشرفته علوم پزشکی و درمان با سلول‌های بنیادی از نخستین کشورهایی بود که به موفقیت دست یافت.

وی به توانمندی کم نظیر حوزه سلامت کشور در درمان مجروحان شیمیایی اشاره کرد و گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس که دشمن بعثی ناجوانمردانه بمب‌های گاز خردل و اعصاب را بر سر مردم ما فرو می‌ریخت، دانشمندان علوم پزشکی ما توانستند در مقابله با آثار تهاجم شیمیایی دشمن بر سلامت مجروحان موفق عمل کنند؛ به طوری که امروز در حوزه درمان مجروحان شیمیایی جنگ در دنیا حرف اول را می زنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475643

مهمترین اخبار ایران و جهان: