نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 08:06

حدود 3000 هکتار از اراضی ملی به راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری واگذار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص زمین از اراضی منابع طبیعی به راه و شهرسازی استان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲ هزار و ۷۹۷ هکتار از اراضی ملی در راستای ساخت مسکن به راه و شهرسازی استان واگذار شده است.

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اختصاص زمین از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان جهت ساخت و ساز در راستای طرح ملی و جهش مسکن به سازمان راه و شهرسازی، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۳ قطعه زمین به مساحت ۲ هزار و ۷۹۷ هکتار از سوی سازمان منابع طبیعی استان به راه و شهرسازی واگذار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون چهار قطعه زمین به مساحت ۷۰۵ هکتار نیز با تغیر کاربری به راه و شهرسازی استان اختصاص یافت.

احمدی با بیان اینکه واگذاری اراضی ملی به راه و شهرسازی در راستای جهش مسکن صورت می‌گیرد، تصریح کرد: افرادی که تا کنون از امتیازات دولتی استفاده نکرده‌اند می‌توانند با استفاده از این قانون مسکن خود را تامین کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای اجرای قانون زمین شهری و تاکیدات ریاست جمهوری و قوانین و مقررات ذیل به منظور تسهیل و تعیین تکلیف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی در محدوده حریم شهرها طبق تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی ملزوم شد در راستای تامین مسکن مردم این زمین‌ها در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌های واگذار شده به این سازمان از جمله اراضی ملی بودند که با رعایت ماده ۶ تفاهم‌نامه بین وزارت راه و شهرسازی و تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن و رعایت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های واگذاری به اداره‌کل راه و شهرسازی تحویل داده شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468687

مهمترین اخبار ایران و جهان: