نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 13:23

جستجو برای پیدا کردن کوهنورد اراکی در فریدونشهر ادامه دارد

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جستجو برای پیدا کردن کوهنورد اراکی در فریدونشهر ادامه دارد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روز پنجشنبه گروه کوهنوردی از استان مرکزی در منطقه فریدونشهر در پیشکوه و منطقه آبشار پازن ورود کردند.

وی افزود: یکی از افراد این گروه از روز پنجشنبه از دسترس خارج شده و برای جستجوی وی درخواست امداد و نجات اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعزام ۶ تیم امداد و نجات و کوهنوردی و همچنین همکاری اهالی محلی جستجو برای یافتن این فرد ادامه دارد، اضافه کرد: هنوز اثری از فرد مفقوده شده پیدا نشده است.

منشأ بوی نامتبوع در شمال اصفهان مشخص شد

وی در ادامه با اشاره به بوی نامتبوع منتشر شده در منطقه شمال شهر اصفهان نیز افزود: این بو شب گذشته حدود ساعت ۲۱ با برقراری هزاران تماس با مرکز آتش نشانی و ۱۳۷ از سوی شهروندان خانه اصفهان، ملک‌شهر، رهنان و خیابان امام خمینی اعلام شده است، افزود: بررسی‌ها نشان داد که این بو به دلیل تخلیه ته مانده مواد شیمیایی یک تانکر در فاضلاب در خیابان رهنان منتشر شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه با همکاری نیروهای آب و فاضلاب شست‌وشوی فاضلاب انجام شده است، تصریح کرد: هر چند این مسیر شست و شو شد اما تا صبح امروز نیز بوی نامتبوع آن در منطقه استشمام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری چندین مورد تخلف در زمینه تخلیه مواد شیمیایی در فاضلاب اصفهان گزارش شده است، ادامه داد: همه موارد پیگیری قضائی شده و این مورد نیز با استفاده از دوربین‌های مدار بسته در دست شناسایی و پیگیری قضائی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای تخلیه و امحای مواد شیمیایی در اصفهان سایت ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: باید کارگاه‌ها مناطق و سایت‌های از قبل مشخص شده را برای امحا استفاده کنند.

قلاده گرگ‌های متواری مهردشت هنوز پیدا نشده‌اند

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت قلاده گرگ‌های متواری شده در روستای حسین آباد مهر دشت که منجر به آسیب دیدن ۶ نفر از شهروندان این منطقه شده بودند، نیز ابراز داشت: هنوز این گرگ‌ها شناسایی و دورسازی نشده‌اند.

شیشه فروش اضافه کرد: جستجوی این گرگ‌ها با استفاده از پایش هوایی در دستور کار است.

وی با اشاره به نزدیکی پارک ملی قمیشلو به روستای حسین آباد گفت: باید توجه داشت که خشکسالی و عدم دسترسی به مواد غذایی گرگ‌ها را به سمت مناطق مسکونی راهی کرده است و محیط زیست باید برای این امر چاره اندیشی بهتری داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491043

مهمترین اخبار ایران و جهان: