نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 13:37

تاج: ورزشگاه آزادی آماده میزبانی از بازی پرسپولیس_النصر است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ورزشگاه آزادی آماده برگزاری مسابقه تیم های پرسپولیس و النصر است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی تاج در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان قزوین که صبح امروز در سالن مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فوتبال پدیده ای است که با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و این موضوع در برهه های مختلف به اثبات رسیده است.

وی افزود: قزوین با نماینده های لیگ برتری خود در فوتبال و فوتسال نشان داده که یکی از استان های مستعد کشور است و تیم های شمس آذر و کراپ الوند را می توان از تیم های موفق لیگ برتری دانست.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: زمانی که تیمی وارد لیگ برتر می شود تمام آن استان پای کار می آیند تا به قله برسند. با این همدلی در فوتبال می توان شاهد فعالیت های بزرگ و حضور چهره ها همانند حضور رونالدو در تهران بود.

این مسوول بیان کرد: استان قزوین همچنین پتانسیل ایجاد تیم فوتبال ساحلی را نیز دارد زیرا ایران یکی از قدرت های مهم این رشته ورزشی است و فوتبال ساحلی رشته ای کم خرج و پر سود می باشد که امیدواریم در آینده تیم فوتبال ساحلی استان قزوین فعال شود‌.

تاج در ادامه در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها اذعان کرد: در جلسات متعددی که برگزار شده، به دنبال برطرف کردن نگرانی ها برای حضور بانوان هستیم تا این اتفاق رقم بخورد.

وی اضافه کرد: معتقدیم عدم حضور تماشاگران رونقی ندارد و با تلاش و پیگیری باید ظرفیت حضور تماشاگران در ورزشگاه را ایجاد کنیم چرا که تماشاگران روح هر رشته ورزشی هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به برنامه های پیش روی لیگ برتر فوتسال، اذعان کرد: باید نظام داوری کشور را با آوردن var و تعلیم داوران ارتقاء دهیم. بر این اساس طی سال جاری حقوق داوران فوتسال دو برابر شده و از این هفته تمامی بازی های فوتسال با امکانان به روز که در اختیار داوران قرار گرفته، قضاوت خواهد شد‌.

تاج از راه اندازی کمک داور ویدئویی برای بازی های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و خاطرنشان کرد: var با فدراسیون نیست بلکه به ورزشگاه و باشگاه ها بستگی دارد که فدراسیون نیز ورود کرده است و فقط هزینه میزبانی از گروه VAR به عهده فدراسیون فوتبال می باشد.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه تجهیزات کمک داور ویدئویی جزو موارد تحریمی است امکان واردات آن نبود و در این راستا با مکانیزم های صورت گرفته در تلاش هستیم تا هم تجهیزات وارد شود و هم انتقال پول صورت بگیرد. امیدواریم تا پایان سال VAR را به ورزشگاه ها اضافه کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ورزشگاه آزادی نیز آماده برگزاری مسابقه تیم های النصر و پرسپولیس است و در این خصوص مشکلی نداریم.

این مسوول همچنین از حضور داوران عربستانی در بازی فردا تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آنگولا جهت بررسی زیر ساخت های VAR و آماده شدن اتاق فرمان خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494643

مهمترین اخبار ایران و جهان: