نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 10:48

تجهیز نیروی نیابتی اسرائیل در کرانه باختری به تسلیحات آمریکایی

منابع آگاه فلسطینی از تجهیز نیروی نیابتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به تسلیحات آمریکایی علیه مقاومت فلسطین از طریق میانجیگر اردنی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه فلسطینی، دوشنبه‌شب (۱۱ سپتامبر)، گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین که به نیروی نیابتی تل‌آویو تبدیل شده، از طریق اردن  مجموعه‌ای از خودروهای زرهی و تسلیحات را به بهانه تجهیز دستگاه‌های امنیتی فلسطین به ویژه سرویس‌های «امنیت پیشگیرانه» و «امنیت ملی» و همچنین پلیس دریافت کرده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی همواره در چارچوب هماهنگی‌ امنیتی میان رام‌الله و تل‌آویو در مسیر نیروهای مقاومت در کرانه باختری مانع‌تراشی می‌کنند و در خوش‌خدمتی به تل‌آویو، شمار زیادی از نیروهای مقاومت را بازداشت کرده‌اند تا شاید بتوانند، شعله مقاومت مسلحانه در کرانه باختری را خاموش کنند. بویژه که دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مهار مقاومت مسلحانه در کرانه باختری به بن‌بست رسیده‌‌‌ است.

این منابع در گفت‌وگو با وبگاه فلسطینی «القدس» تصریح کردند: «این خودروهای زرهی و تسلیحات برای آن‌‌چه که  "اجرای نظم و قانون" در مناطق تحت کنترل امنیتی فلسطین محسوب می‌شود، استفاده خواهد شد».

به گفته این منابع، این تجهیزات از سوی آمریکا و از طریق میانجیگر اردنی و با تأیید دولت راست‌گرای افراطی رژیم صهیونیستی، با هدف تقویت توانایی‌های  سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای مقابله با هسته های مقاومت مسلحانه فلسطین در جنین و نابلس به دست رام‌الله رسیده است. 

بر اساس این گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) که به پیش‌بینی بسیاری از طرف‌ها، در حال آماده‌‌شدن برای جانشینی محمود عباس است، در چندین نشست با طرف آمریکایی اعلام کرده که رام‌الله قادر به مقابله با هسته‌های مقاومت در جنین، نابلس و طولکرم که داغ‌ترین مناطق کرانه باختری هستند و نیروهای اشغالگر نمی‌توانند به راحتی و بدون استفاده از پشتیبانی زمینی و هوایی به ‌آن‌ها دست یابند، نیست.

به گفته این منابع، طرف آمریکایی با درک مطالبات تشکیلات در این زمینه، برای تهیه تجهیزات لازم، اعم از خودروهای زرهی یا سلاح‌های خودکار مدرن مجهز به لیزر برای استفاده در حملات و درگیری با هسته‌های مقاومت به ویژه در جنین و اردوگاه آن که شاهد فعالیت نیروهای مجرب مقاومت است، اقدام کرد.

این در حالی است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی دو هفته اخیر، نشست‌های امنیتی گسترده‌ای را در مقر ریاستی خود در رام‌الله برگزار کرده و از طرف‌های مسؤول خواسته تا با مشت آهنین با کلیه هسته‌های مسلح در کرانه باختری که به ادعای او در حال تخریب پروژه ملی و تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل آمریکا و اروپا هستند، برخورد کنند. 

حسین الشیخ نیز، یکشنبه‌ پیش در چارچوب ترتیبات جدید منطقه‌ای  با «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن دیدار داشت و تاکید کرد که اردن شریکی اساسی برای رام‌الله محسوب می‌شود. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495987

مهمترین اخبار ایران و جهان: