نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 01:53

ورزشکاران مازندرانی امسال 123 مدال کسب کردند

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران از کسب ۱۲۳ مدال رنگارنگ قهرمانی جهان، آسیا و بین‌المللی توسط ورزشکاران استان در سال‌جاری خبر داد.

حسین دلیری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل اظهار کرد: مازندران به عنوان قلب تپنده ورزش کشور است و همه تلاش مسؤولان استانی بر تقویت رشته‌های ورزشی است.

وی افزود: مازندران با کسب ۱۲۳ مدال رنگارنگ قهرمانی در سطح جهانی، آسیا و بین‌المللی توانسته در سال جاری به کارنامه مطلوبی دست یابد که نشان از جایگاه این استان ورزشی در سطح کشور دارد.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌ها در اولویت مسؤولان ورزشی بوده و با رویکرد وزارت ورزش بر این امر بخشی از نیاز خانه‌های تخصصی رفع می شود تا ورزشکاران بدون مشکل زیرساختی و دغدغه به تمرین مشغول شوند.

دلیری با بیان اینکه در هفته دولت تعداد ۱۴ پروژه ورزشی با هزینه‌ای بیش از ۹۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: هم‌اکنون ۵۳ طرح ورزشی نیمه‌تمام مازندران در حال اجرا است و امید داریم با ورود بخش خصوصی این طرح‌ها در آینده نزدیک به پایان برسد و جایگاه زیرساختی مازندران ارتقا یابد.

وی با اعلام اینکه مازندران به لحاظ زیرساخت ورزشی در جایگاه پنجم کشور جای دارد، گفت: این جایگاه با توجه به موقعیت مدال‌آوری، قهرمان‌پروری و کسب عنوان‌های جهانی مازندران مناسب نیست و نیاز به افزایش اعتبار زیرساختی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در آستانه قرار گرفتن دو رویداد مهم مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هستیم که به دنبال پیگیری خواسته‌های ورزشکاران بوده تا حق ورزشکاران ضایع نشود.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: همه رشته‌های ورزشی در مازندران از ظرفیت و استعدادهای فراوان برخوردار هستند و تلاش داریم تا با تقویت همه رشته‌های ورزشی، برخی رشته‌های کم برخوردار همسان با رشته‌های پرمخاطب دیده شوند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480543

مهمترین اخبار ایران و جهان: