نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 10:20

تعیین‌تکلیف واحدهای غیرفعال بخش تعاون در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۱۴هزار و ۷۵۸ تعاونی در استان داریم که از این تعداد بیش از ۷هزار تعاونی غیرفعال است که باید نسبت به فعال‌سازی یا تعیین تکلیف تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، با اشاره به کاربرد فراوان بخش تعاون در شهرها و روستاهای استان، اظهار کرد: می‌توان از این ظرفیت به‌ویژه در روستاهای استان مازندران بهره‌گیری کرد.

وی افزود: مقرر شد امور روستاها توسط تعاونی‌ها شکل گیرد و عمرانی و آبادانی روستا با محوریت تعاونی شکل گیرد که اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه سند توسعه بخش تعاون امسال برای اولین بار ابلاغ شد، تصریح کرد: ۱۴هزار و ۷۵۸ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۷ هزار تعاونی فعال و بقیه فعال نیستند و برای فعال‌سازی تعاونی‌ها، کمیته‌ای تشکیل شده تا نسبت به فعال‌سازی یا تعیین تکلیف ادامه فعالیت آنان اقدامات لازم را داشته باشد.

باقری اضافه کرد: غالبا رویکرد در بحث تعاونی به سمت کشاورزی است می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مسیر تشکیل تعاونی‌ها بهتر و حمایت‌ها هم بیشتر شده است، اضافه کرد: بحث سامانه هوشمند تعاون هم امکان خوبی است تا افراد نسبت به تشکیل آن اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر اینکه ظرفیت‌سازی‌ها باید به موقع باشد، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها متناسب با ظرفیت‌های استان فعال شوند که ازجمله ظرفیت‌های استان بحث‌های گیاهان دارویی، بوم‌گردی و گردشگری است و در این زمینه منابع اعتباری خوبی هم دیده شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532387

مهمترین اخبار ایران و جهان: