نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 21:37

انجام تشریفات گمرکی ۳ هزار و ۳۱۰ کامیون حامل کالاهای مواکب

مدیرکل گمرکات ایلام گفت: در همایش اربعین سال جاری تشریفات گمرکی تعداد ۳ هزار و ۳۱۰ کامیون حامل کالاهای مواکب صورت گرفت.

روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام، شامگاه یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به برگزاری همایش اربعین در استان ایلام و به تبع آن شهرستان مهران از ۲۴ مرداد لغایت ۵ شهریورماه سال جاری، تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی و کالاهای همراه مواکب، به صورت شبانه روزی و بی وقفه به طور همزمان و در کمترین زمان ممکن توسط اداره کل گمرکات استان ایلام انجام گرفت.

وی افزود: همچنین از ۲۴ مرداد لغایت ۱۹ شهریور امسال همزمان با اوج مراسم اربعین حسینی و با توجه به ضروریات لازم، تشریفات گمرکی تعداد ۳ هزار و ۳۱٠ کامیون حامل کالاهای مواکب صورت گرفت. 

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه تاکنون از این تعداد ۳ هزار و ۱٠۴ کامیون به کشور بازگشته اند، ادامه داد: در مدت یاد شده اقدامات مختلف دیگری از جمله تشریفات گمرکی و ورود موقت تعداد  ۳۹۸ اتوبوس، ۱۵۱خودرو آمبولانس،۴۶ خودرو امدادی دیگر نیز توسط اداره کل گمرکات استان ایلام انجام شده است. 

غلامی با تاکید بر اینکه، به طور کلی  تشریفات گمرکی خروج ۳ هزار و ۹٠۵ وسیله نقلیه از مرز مهران صورت گرفته است، تصریح کرد: جهت تسریع در امر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، در حوزه مسافری نیز تعداد ۹ دستگاه ایکس ری چمدانی و پالتی فعال بوده (۶ دستگاه در داخل پایانه مسافری و۳ دستگاه در بیرون پایانه) است.

این مقام مسئول گفت: در همایش اربعین سال جاری تردد ۳ میلیون و ۳۲۸ هزار و۸۵۶ نفر در مرز مهران به ثبت رسیده است. 

وی با عنوان اینکه، کارکنان گمرکات استان ایلام به صورت شبانه روزی انجام بازرسی کالاهای همراه مسافران ورودی و خروجی را انجام داده اند، افزود: در این راستا دکتر رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، جلواتی معاونت توسعه، سرهنگ حسینی فرمانده یگان حفاظت گمرک ایران از روند خدمات سانی گمرک به زائران در مرز مهران بازدید داشته و از ارائه این خدمات رضایت‌مندی خود را اعلام نمودند. 

غلامی عنوان کرد: با پیگیری های مستمر از طرف مدیریت و معاونین این اداره کل، مسائل و مشکلات حوزه های مختلف در مواکب بررسی و جهت تسهیل در روند خدمت‌رسانی به زائرین عزیز مرتفع شد.

 غلامی افزود: همکاران اعزامی از ستاد و گمرکات اجرایی نیز همپا با کارکنان گمرک ایلام امر خدمت رسانی به زائران را انجام داده و حضور دو تن ازهمکاران خانم از گمرک سمنان برای نخستین بار نشان از شوروشوق خدمت به زائرین حسینی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در همایش بزرگ اربعین حسینی مرز مهران به عنوان اصلی ترین مرز از مرزهای شش‌گانه کشور، پذیرای خیل عظیم عاشقان حسینی بود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493643

مهمترین اخبار ایران و جهان: