نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 19:54

تشریح برنامه جاماندگان حسینی در دنا

برنامه جاماندگان حسینی در محل دفتر امام جمعه شهر سیسخت تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، جلسه برگزاری  آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان دنا در محل دفتر امام جمعه شهر سی سخت برگزار شد.

حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه مرکز شهرستان دنا گفت:کنگره اربعین سید الشهدا علیه السلام به عنوان تکمیل کننده حجت حق است و جوامع بشری در حال صدا کردن امام حسین ع هستند،جریان امام حسین ع همان جریان ظهور است که باعث شده  استکبار جهانی از راهپیمایی مردم خشمگین شود که اعلام نمودند که ماهزینه های زیادی کردیم که مردم را از دین و اسلام دور نگه داریم اما مردم با راهپیمایی جمعیت  ۲۰ میلیونی در روز اربعین  حسین را یکصدا فریاد می زنند.

واهبی زاده اظهار داشت:این برنامه راهپیمایی باید تبیین شود و اهمیت موضوع را به جوامع رساند تا بر اساس این اهمیت ظرفیت ها را پای عمل بیاوریم.

واهبی زاده انتخاب مداح در روز اربعین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:باید مداح هایی انتخاب شوند  که در نوحه خود ازگفتن شعرهای نامربوط خود داری کند.

امام جمعه سی سخت اظهار داشت:در بین راه موکب هایی از طرف اهالی روستاهای بیاره و کریک در بین مسیر مستقر هستند و به زائرین خدمات رسانی می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمویی نسب مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنادر این  نشست با اشاره به حرکت خودجوش مردمی در روز اربعین گفت: بیش از یک دهه از شکل‌گیری خودجوش و مردمی آیین پیاده‌روی جاماندگان و زائران اربعین در شهرستان دنا گذشته است و هر ساله بر رونق این آیین مذهبی افزوده شده است و همچون پیاده‌روی اربعین در کشور عراق، در ایران نیز این مراسم عمدتا به صورت خانوادگی انجام می‌شود.

وی افزود: حرکت مردم به نیت زیارت و خدمت‌رسانی گروه‌های مردمی به نیت خدمت به زوار و عاشقان سیدالشهدا (ع) خلاصه این آیین است و این مراسم سال‌هاست که به‌مثابه یک آیین و سنت اجتماعی وارد حوزه فرهنگ عمومی جامعه ایرانی شده است و تقریبا بیش بیست نقطه  از شهرستان دنا  و تعدادزیادی  از روستا‌های  این شهرستان  مراسم را به صورت متمرکز برگزار می‌کنند.

عمویی نسب در خصوص جزییات مراسم پیاده‌روی گفت: مراسم، آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرسی سخت چهارشنبه ۱۵ شهریور ساعت 8صبح از حرم مطهر امام زاده سید محمد ع شهر سی سخت به سمت حرم حضرت شاه عسکر(امام زادگان ابراهیم ومیراسحاق محمد) در روستای کریک برگزارمی‌شود.

وی افزود: طول مسیر اصلی 10کیلومترمی باشد مردم در مسیر این پیاده‌روی موکب‌های فراوانی را جهت پذیرایی از زائران تدارک خواهند دید. این خدمات توسط هیئات، مساجد، گروه‌های جهادی و نهاد‌های مردمی صورت می‌گیرد.

عمویی نسب در بیان کرد: پیاده روی جاماندگان در سه نقطه دیگر شهرستان دنا به شرح زیر می‌باشد 

۱.شهر پاتاوه تا حرم امام زاده بی بی زهرا خاتون .س. واقع در روستای کره

۲.دوراه سادات محمودی روستایی های هم جوار به طرف امام زاده محمودطیار .ع‌.

۳.از مسجدامام حسین .ع.روستای تمنک و روستاهای هم جوار به طرف امام زاده بابا حاجی.ع. برگزار میگردد.وشروع همه مراسمات راس ساعت 8 صبح می باشد.

در این جلسه  هیئت های مذهبی، دفتر امام جمعه، گروه های جهادی  ومردمی خودجوش و نهادی انقلابی سپاه پاسداران، نیروی انتظامی،فرهنگ و ارشاد اسلامی،جمعیت هلال احمر ،مرکز بهداشت‌،اداره اوقاف،دهیاران شوراهای اسلامی  برنامه ریزی وتقسیم وظایف شد.

درپایان این جلسه از خبرنگار فارس در شهرستان دنا توسط اداره تبلیغات اسلامی تجلیل شد.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485443

مهمترین اخبار ایران و جهان: