نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 15:18

زنگ خطر فرونشست زمین در استان زنجان به صدا درآمده است

زنجان- مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت:  زنگ خطر فرونشست زمین در استان به صدا درآمده و باید به آن توجه شود و  با کم‌عمق شدن آب‌های مصرفی و آب‌های زیرزمینی وقوع آن سرعت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس بابایی روز شنبه در کارگاه آموزشی مدیریت ریسک با اشاره به بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، اظهار کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌هایی که درختانی با قدمت بالا دارند خسارتی غیرقابل جبران است، در سراسر دنیا نیز این مسئله به همین نحو است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، با بیان اینکه منابع‌طبیعی عمدتاً با مسائلی مانند آتش‌سوزی، سیل، زلزله، آفات، تخریب و تصرف منابع‌طبیعی، قاچاق چوب و … درگیر است، تصریح کرد: فرونشست مسئله‌ای است که استان زنجان با آن درگیر شده و با کم عمق شدن آب‌های مصرفی و آب‌های زیرزمینی وقوع آن تسریع یافته است. زنگ خطر فرونشست زمین در کشور و در استان زنجان به صدا درآمده و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به ریسک در منابع‌طبیعی، افزود: واژه‌هایی که اغلب در مدیریت بحران با آنها روبه‌رو هستیم خطر، ریسک، مدیریت ریسک و ارزیابی هستند و باید با آنها آشنا بود.

بابایی با بیان اینکه اگر خطری از طریق آسیب‌پذیری وارد شود و ضربه بزند در واقع ریسک اتفاق افتاده است، اذعان کرد: ریسک‌ها قابل شناسایی هستند و با اولویت‌بندی نقاط ضعف، شناسایی حوزه، تهدیدات و خطرات احتمالی می‌توان ریسک را ارزیابی کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر اقدامات روش‌مند باشند تاثیر بیشتری خواهند داشت، عنوان کرد: زمانی که تصاویر آنلاین و به‌روز از محیط داشته باشیم، حفاظت‌، نظارت و شناسایی ریسک تسریع می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی بروز اشتباهات را به حداقل می‌رساند، خاطرنشان کرد: برای مدیریت ریسک دنبال کردن یک فرایند رسمی ضروری است و همه باید به آن متعهد باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481443

مهمترین اخبار ایران و جهان: