نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:52

وزش باد پدیده غالب آسمان همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان از وزش باد لحظه‌ای به ویژه در مناطق جنوبی استان خبر داد و گفت: دمای هوای همدان کاهش سه درجه‌ای داشته است.

محمدحسن باقری‌شکیب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه روز گذشته شاهد وزش باد نسبتا شدید در همدان بودیم اظهار کرد: امروز نیز در ساعاتی از بعدازظهر وزش باد لحظه‌ای به ویژه در مناطق جنوبی استان پدیده غالب است.

وی با اشاره به اینکه از فردا تا پنج روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود افزود: از نظر تغییرات دمایی روز گذشته شاهد کاهش سه درجه‌ای دمای روزانه بودیم، اگرچه امروز نیز بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد هوا خنک‌تر خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها از روز جمعه به بعد بین ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش دمای روزانه در پیش است.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته قهاوند و فامنین با ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان و صبح امروز شهرستان بهار با ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین ایستگاه گزارش شده است.

 باقری‌شکیب درباره نوسان دمای هوای همدان اضافه کرد: روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در همدان بین ۱۳ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزاش شده است.

وی در پایان با توجه به صدور هشدار سطح زرد و وزش باد نسبتا شدید به موکب‌های اربعینی مستقر در استان در راستای استحکام بخشیدن به سازه‌های خود توصیه کرد و گفت: روز گذشته دمای هوای مرز مهران بین ۲۷ و ۴۴ درجه سانتیگراد و  دمای مرز خسروی بین ۲۷ و ۴۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477643

مهمترین اخبار ایران و جهان: