نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:08

تاکید شورای فرهنگ عمومی بروجرد بر برگزاری باشکوه جشن ولادت پیامبر(ص)

جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد با تاکید بر برگزاری باشکوه و مردمی جشن ولادت پیامبر (ص) و تقویت وحدت بین شیعه و سنی در هفته وحدت، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد صبح امروز با حضور مدیران و مسوولان شهرستان برگزار شد.

مسلم مرادی کفراج معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در این جلسه گفت: دشمنان قصد داشتند در هفته وحدت بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، طراحی دشمنان برای برهم زدن امنیت جامعه ادامه دارد و باید هوشیار باشیم و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی اظهار داشت: در هفته وحدت آگاه سازی نسل جوان و نوجوان با سیره و روش پیامبر اسلام(ص) ضروری است و بدین منظور از ظرفیت های مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شود.

خوبی‌های اسلام را بیشتر بگوییم

امام جمعه بروجرد نیز در این جلسه گفت: جشن ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در ایام هفته وحدت به گونه‌ای برگزار می‌شود که مردم حضور باشکوه داشته باشند، از سخنران‌های برجسته برای تبیین شخصیت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) بهره‌مند خواهیم شد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: از فرصت هفته وحدت برای بیان خوبی‌های دین اسلام استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی برای اسلام و مسلمانان برکاتی دارد به همین خاطر دشمنان همواره قصد اختلاف را دارند. 

توطئه دشمن برای آسیب زدن به وحدت شیعه و سنی

رئیس دادگستری بروجرد نیز در این جلسه گفت: وحدت بین شیعه و سنی یکی از مسائل مهم است، دشمنان برای ضربه زدن به مسلمانان، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را پیگیری می‌کنند.

خیرعلی کرمی عالم افزود: در هفته وحدت باید جشن‌ها با شکوه برگزار شود و برگزاری جشن در محیط‌های دانشگاهی و دانش آموزی، نسل جوان و نوجوان را با الزامات وحدت بین شیعه و سنی آشنا می‌کند.

وی اظهار داشت: برای نجات از گمراهی‌ها باید شیوه و روش زندگی پیامبر اسلام(ص) را برای جامعه تبیین کنیم. 

برگزاری جشن ولادت پیامبر(ص) در بروجرد 

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد نیز در این جلسه گفت: تبیین شخصیت بالای پیامبر(ص) و سیره اخلاقی ایشان نیاز امروز جامعه است، با وجود هجمه های دشمنان باید در این خصوص کار جهادی انجام شود.

حجت الاسلام نصرت اله موسوی افزود: در ایام هفته وحدت امامان جماعت مساجد به تبیین شخصیت و سیره اخلاقی پیامبر(ص) برای مردم می‌پردازند.

وی اظهار داشت: برگزاری جشن و شادی در شب ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره اخلاقی این بزرگواران کمک می‌کند. 

تجلیل از برگزیدگان قرآنی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجرد گفت: در روز ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) از برگزیدگان قرآنی شهرستان با همکاری اداره اوقاف در مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) تجلیل به عمل خواهد آمد.

سرهنگ احمد حسنوند افزود: برگزاری جشن و شادی در ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به جهاد تبیین کمک خواهد کرد و نسل جوان و نوجوان با اخلاق اسلامی آشنا می شوند.

وی اظهار داشت: برگزاری جشن‌ها در خیابان‌ها نمود بهتری دارد و احساس شادی در این ایام به مردم هدیه می‌شود.

اجرای ۹۵ درصدی مصوبات شورای فرهنگ عمومی در بروجرد 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: ۹۵ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد اجرایی شدند، شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد رتبه اول استان لرستان را دارد.

حمید آقایی افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد از نقطه نظرات همه اعضا برای مدیریت فرهنگی شهر استقبال می کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) عصر روز دوشنبه با حضور باشکوه مردم در خیابان تختی برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520187

مهمترین اخبار ایران و جهان: