نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 00:49

اجرای یک طرح مهم در راستای کیفی‌سازی نان در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح آزمایشی تولید و عرضه نان با سبوس و جوانه کامل در برخی مجتمع های نان سطح شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مردم همواره از کیفیت نان در استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارند و معتقدند نانوایی‌ها نان با کیفیتی به دست مردم نمی‌دهند.

کیفیت پایین نان تولیدی واحدهای خبازی استان نه تنها صدای مردم بلکه صدای مسوولان ارشد استان در هم درآورد و سید علی احمدزاده استاندار در چند جلسه این موضوع و دغدغه مردم را مطرح کرد.

پس از این دغدغه‌ها و گلایه‌ها، تیم اقتصادی استان به ریاست مدیرکل اقتصادی استانداری جلساتی در راستای کیفی‌سازی نان برگزار کردند و تصمیماتی گرفتند که می‌تواند به بهبود کیفیت نان که قوت غالب مردم کهگیلویه و بویراحمد است کمک کند.

در همین خصوص حسن رضاپور از اجرای آزمایشی طرح تولید و عرضه نان کامل خبر داد و گفت: در راستای کیفی سازی بحث نان این طرح از هفته آینده در سه مجتمع تولید نان در یاسوج اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گفت: مردم همواره گلایه هایی نسبت به کیفیت نان دارند که نیاز بود برنامه‌ای جهت تغییر در کیفیت نان استان تهیه شود.

وی افزود: حدود چهار ماه است که درگیر تغییر اساسی در بحث نان هستیم و مواردی هم مصوب شد که باید عملیاتی شوند بنابراین طرح آزمایشی تولید و عرضه نان کامل با سبوس و جوانه کامل در سطح مرکز استان اجرا می شود.

رضاپور با اشاره به اینکه طرح پس از اجرا در یاسوج، در شهرهای گچساران و کهگیلویه عملیاتی و به مرور در اغلب نقاط استان اجرا می شود ، گفت: کارخانه آرد و نشاسته استان جهت اجرای این طرح در هر میزانی که لازم باشد آرد کامل تولید و در اختیار نانوایی‌ها قرار می دهد تا به مرور به سمت کیفی سازی نان پیش برویم.

مدیرکل اقتصادی یادآور شد: این طرح از آرد به دست آمده از گندم کامل تولید می شود و دارای خواص سلامت بخش زیادی است و متخصصین تغذیه و پزشکان مصرف این نان را به همه همشهریان توصیه می‌کنند.

وی گفت: نان کامل سرشار از ویتامین های گروه ب است و در پیشگیری از سکته قلبی و مغزی، جلوگیری از سرطان روده و کنترل قند چربی و کلسترول مفید است.

رضاپور با اشاره به اینکه ممکن است کار در اوایل با مشکلات و نواقصی همراه باشد، خاطرنشان کرد: بعد از اجرای آزمایشی طرح، نواقص‌ها احصاء و برطرف خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497343

مهمترین اخبار ایران و جهان: