نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 14:13

مجاهدت و دفاع فرهنگی در مقابل تهاجم نرم دشمن ضروری است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مجاهدت و دفاع فرهنگی در مقابل تهاجم نرم دشمن ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر اظهار داشت: دشمن امروزه با تحریف تلاش دارد که مسائل را به گونه‌ای دیگر نشان دهد.

وی جهاد تبیین در مقابل تحریف دشمن را ضروری دانست و بیان کرد: ایام دفاع مقدس دارای آموزه‌های بسیاری است که باید جهاد تبیین با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه تمام مراحل ایام دفاع مقدس دارای آموزه‌های بسیاری است تأکید کرد: دفاع مقدس در عرصه آموزش، تربیت بسیار مهم است و علاوه بر تجلیل این دوران باید حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، دفاع مقدس در تاریخ ایران اسلامی را یک حماسه بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس در ایران در ابعاد فرهنگی، نظامی، معنوی، تکنولوژی، مدیریت، عملیات میدانی، لجستیک، منابع انسانی یک شکوه جاویدان برای همیشه تاریخ است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کردند گفت: انقلاب اسلامی تحول مهم و شگرف در جهان ایجاد کرد و در این راستا جهان استکبار با راه‌اندازی جنگ تحمیلی قصد براندازی انقلاب اسلامی داشت که با حماسه رزمندگان اهداف آنان ناکام شد.

وی با بیان اینکه هر روز به توان عملیاتی و تجهیزاتی ایران اسلامی افزوده می‌شود گفت: گذشته از شکست دشمن در جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران در ابعاد دفاعی هوایی، زمینی، دریایی و پدافندی به تجهیزات مدرن و پیشرفته دست یافت و بر دشمنان تسلط پیدا کرد.

وی حماسه دفاع مقدس را جامع و جاویدان دانست و بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان مکتب، درس، آموزه، نمایشگاه و دانشگاه محسوب می‌شود و باید آموزه‌های این دوران در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: دشمن پس از شکست در جنگ سخت، وارد تهاجم نرم و فرهنگی شد تا هویت از ملت ایران بگیرد و در این راستا دفاع فرهنگی و مجاهدت یک ضرورت است.

صفایی بوشهری انتقال آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان است که علاوه بر فعالیت رسانه ملی باید در عرصه‌های فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و دیگر عرصه‌ها مجاهدت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498343

مهمترین اخبار ایران و جهان: